تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۶۷۴۷

امضای تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های هوایی ایران و قطر در تهران

‌می‌متالز - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی قطر با رئیس سازمان هواپیمایی ایران در خصوص استفاده از ظرفیت‌های هوایی ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ گفتگو و تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های هوایی دو طرف امضا شد.

به گزارش می‌متالز، میراکبر رضوی اظهارداشت: پس از انجام دو دوره مذاکرات در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه حمل و نقل هوایی میان ایران و قطر در شهر دوحه و جزیره کیش، صبح روز جمعه ۱۷ تیرماه، با سفر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر به تهران، تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور به امضا رسید.

وی افزود: در تفاهم نامه مذکور استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲، به امضا رسید و اهداف صنعت حمل ونقل هوایی ایران براساس رهنمود‌های وزیر راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت و لحاظ شد.

رضوی تصریح کرد: در این تفاهم نامه، تردد تماشاگران بازی‌های جام جهانی از جانب شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و همچنین افزایش پرواز‌های ایران بنا به درخواست و ظرفیت طرف ایرانی مورد موافقت قرار گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: همچنین موضوع لغو روادید اتباع خارجی که تمایل به بازدید یا اقامت در جزیره کیش در دوره بازی‌های جام جهانی را دارند، به طرف قطری اعلام شد.

وی افزود: با توجه به ترافیک فرودگاهی دوحه، ایران آمادگی خود را جهت پارک و اقامت هواپیما‌های این کشور در فرودگاه‌های بندرعباس، کیش، قشم و بوشهر اعلام کرد.

رضوی تصریح کرد: همچنین در پی اجرایی شدن FIR جدید دوحه (مرز هوایی دو کشور)، تفاهم نامه تبادل ترافیک هوایی با رعایت نکات فنی و آموزشی نفرات مراقبت پرواز بین دوحه و تهران به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده