تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۶۶۹۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

پاسخ به گزارش روزنامه آرمان ملی با عنوان «فولادی‌ها در آستانه حذف از بازار جهانی»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه آرمان ملی با عنوان «فولادی‌ها در آستانه حذف از بازار جهانی»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

با عنایت به قانون برنامه بودجه سال جاری و مصوبه شورای اقتصاد، دستورالعمل اخذ عوارض صادراتی به صورت پلکانی در زنجیره فولاد با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده و افزایش سهم اخذ عوارض در بودجه، ابلاغ شد؛ بنابراین با توجه به َشناور بودن موضوع و همچنین وضعیت قیمت‌های جهانی محصولات در زنجیره فولاد و جلوگیری از بروز اختلال در روند صادرات شرکت‌های متقاضی، نرخ عوارض اصلاح و ابلاغ شد. اما بدیهی است که برخی موضوعات به صورت مقطعی دچار نوسان شده و نیاز به مدیریت خواهد داشت و این معاونت به لحاظ وظیفه ذاتی و تخصصی خود حمایت از تولید صادرات محور را در دستور داشته و همواره با دریافت باز خورد‌ها اقدام به مانع زدایی کرده است.

در همین زمان و در بحبوبه جنگ روسیه و اوکراین معادلات صادراتی تغییر کرده و تاثیر آن بر صادرات و قیمت جهانی مشهود بوده است که با ابلاغ اصلاحیه عوارض صادراتی تا حدودی مسائل و مشکلات صادراتی واحد‌های فولادی مرتفع شده است. لازم به توضیح است که وضع اخذ عوارض از مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و بودجه ۱۴۰۱ است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده