به گزارش میمتالز، اتصال شل بین کنتاکتها در رله اصلی میتواند باعث افزایش مقاومت الکتریکی بین آنها شود. اگر این اتفاق بیفتد، قطعات ممکن است گرم شده و به طور بالقوه آنقدر داغ شوند که باعث آتشسوزی شود. اگر این مشکل رخ دهد، چراغ هشدار HEV ممکن است روشن شود یا امکان روشن شدن خودرو وجود نداشته باشد. نمونههای تحت تاثیر آیونیک هیبریدی در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ تا ۱۶ اوت ۲۰۱۷ تولید شدهاند. آیونیک هیبرید پلاگین فراخوانشده دارای دوره مونتاژ از ۱۰ اوت ۲۰۱۷ تا ۱۱ اوت ۲۰۱۷ است. هیوندای اولینبار در ۷ مارس ۲۰۱۸ از این مشکل مطلع شد. آنها اتصال رله اصلی شل را پیدا کردند و متوجه شدند که این قطعه از یک تامینکننده قبلی با مشخصات تولید پایینتر تهیه شده است. این خودروساز فراخوان اولیه را در اکتبر ۲۰۱۸ آغاز کرد. برای رفع این مشکل، نمایندگیها مجموعه رله برق و رله اصلی را بررسی و تعویض خواهند کرد. این شرکت از ۲۶ آگوست ۲۰۲۲ نامههای اعلان فراخوان را به مالکان آسیبدیده ارسال خواهد کرد. حتی خودروهایی که در فراخوان ۲۰۱۸ تعمیر شدهاند نیز باید این تعمیر جدید را داشته باشند.
منبع: دنیای اقتصاد