تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۲۶۷۰۸۵

دانش بنیان‌ها چشم انتظار حمایت جدی دولت

‌می‌متالز - شعار سال جاری یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» می‌تواند تعامل هرچه بیشتر بین بخش معدن و شرکت‌های دانش بنیان را به همراه داشته باشد، اما لازمه تحقق آن حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، بخش معدن و صنایع معدنی، شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر با افزایش همکاری‌های خود، گامی بزرگ در رفع نیاز این بخش در حوزه‌هایی همچون تامین قطعات و بومی سازی تکنولوژی برداشته اند، اما در صورتی که حمایت ویژه‌ای از این مجموعه‌ها صورت نگیرد نمی‌توان چندان به ادامه مسیر امیدوار بود.

حمیدرضا احمدیان، عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران و فعال در حوزه دانش بنیان اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عدم حمایت دولت است. به عنوان مثال در پروژه‌هایی که طرف مقابل دولت است، ما در دریافت هزینه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم و گا‌ها معوقات سالانه داریم. این موضوع می‌تواند بر فعالیت مجموعه‌های دانش بنیانی اثرگذار باشد. با توجه به توانمندی‌های موجود در این مجموعه ها، حمایت دولت می‌تواند به رفع بسیاری از نیاز‌ها کمک کند. اما در شرایطی که مشکل کمبود نقدینگی می‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را متوقف کند، دانش بنیان‌ها برای دریافت هزینه‌های خود از دولت با مشکل همراه هستند.

احمدیان تاکید کرد: محصول تولیدی شرکت وی، امتیازات بسیاری به همراه دارد که دولت می‌تواند از آن استفاده کند، اما عدم حمایت کافی می‌تواند فعالیت‌ها را با مشکل همراه کند. شرکت‌های دانش بنیان بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کنند در نتیجه انتظار دارند که دولت از آن‌ها حمایت جدی داشته باشد. توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع معدنی بسیار چشمگیر و قابل لمس است، که با حمایت بیشتر می‌توان شاهد اتفاقات مهمتر و گا‌ها صادرات تکنولوژی و قطعات به دیگر کشور‌ها بود که ارزآوری هم برای کشور به همراه دارد.

عناوین برگزیده