تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۷۱۴۴
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:

۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اسفراین نیاز است/ پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه

‌می‌متالز - امان الله حسین پور گفت: اعتبار پیش بینی شده برای راه آهن اسفراین ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این مبلغ قابل توجه است، براین اساس پیگیری‌ها در دست انجام است تا از طریق تهاتر نفتی و یا ماده ۵۶ که تسهیلات است، ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد.

به گزارش می‌متالز، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در اسفراین در رابطه با مصوبات و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این سفر مجموعه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای استان خراسان شمالی، در نظر گرفته شده است، که به نسبت استان‌های با جمعیت یکسان با خراسان شمالی بودجه بالاتری تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: لازم به توجه است که از اعتبار در نظر گرفته شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های استانی تخصیص پیدا کرد که به صورت کلی شامل راه روستایی، جهاد کشاورزی، آب شرب و سایر موارد بوده که به درصد جمعیت و وضعیت تقسیم بندی خواهد شد.

حسین پور اضافه کرد: مابقی اعتبار استانی، برای پروژه‌های خاص در نظر گرفته شده که در این مورد اسفراین رقم قابل توجهی اختصاص پیدا کرده است که شامل جاده اسفراین به بجنورد ۲۰۰ میلیارد تومان، جاده میامی به اسفراین و قوچان ۴۰۰ میلیارد تومان، شهرک صنعتی پست برق، شبکه انتقال آب سد به صنعت، تجهیزات پزشکی است که تاکنون رقم نهایی این موارد بسته نشده است.

وی در رابطه با طرح ساماندهی کارگران و کارکنان دولت در کارخانه‌های اسفراین توضیح داد: طرح در سراسر کشور کلی است، در هر ارگان، سازمان، کارخانه یا دستگاه انواع قرارداد‌های کاری وجود دارد که با نظام ناعادلانه پرداخت حقوق و مزایا مواجه بودند که براین اساس مجلس طرحی را ارائه داد که تمام شرکت‌هایی که از نیرو‌ها سواستفاده می‌کردند، قراراداد‌ها به دوتا سه نوع جمع و نظام پرداخت‌ها عادلانه باشد.

حسین پور گفت: این طرح مصوب شد و برای جزئیات بیشتر تحلیل خواهد شد و تمام کارخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی تحت این طرح خواهند بود.

وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای راه آهن ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این مبلغ قابل توجه است، براین اساس پیگیری‌ها در دست انجام است تا از طریق تهاتر نفتی و یا ماده ۵۶ که تسهیلات است، ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری عصر اترک

عناوین برگزیده