تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۶۷۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در همایش اختتامیه شستا مطرح شد؛

خدمات دهی شستا به ۴۰ میلیون نفر/ لزوم توجه به تربیت مدیران متخصص

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: به شدت نیازمند خرد جمعی در شستا هستیم و ما به گام دوم و تربیت مدیران و نیرو‌های متخصص به شدت توجه خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، امروز همایش بزرگ اختتامیه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد که در ابتدای آن ابراهیم بازیان؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه به شدت نیازمند هدایت و حمایت تامین اجتماعی هستیم، گفت: ما از تامین، با تامین و برای تامین هستیم. تامین اجتماعی به بیش از ۴۰ میلیون از مردم محروم جامعه خدمات می‌دهد. این همایش را باشعار شستا گام دوم، اقتصاد مردمی و ایران قوی انجام دادیم. در گام دوم شستا، این ثروت که به بیش از ۴۴ میلیون مستمری بگیر و کارگر تامین اجتماعی تعلق دارد.

وی افزود: این شعار ما با عنوان شستا با ۴۰ میلیون سهامدار را باید سازمان تامین اجتماعی برای ما فراهم کند. هر سهم از شستا در روز گذشته ۹۳ تومان بود و باید شستا را به سمت اقتصاد مردم سالار ببریم. این همایش در جهت ایجاد هم افزایی در قول و فعل و توجه دادن به راهبرد‌های اساسی تامین اجتماعی بود و با شعار‌هایی که انتخاب شد، تاکید بر این بود که اگر بخواهیم شستا را به مجموعه کارآمد تبدیل کنیم، باید در جریان حکمرانی اقتصادی و سرمایه گذاری و صیانت و حفظ ارزش‌هایی که در اختیارمان است و به عنوان یک مجموعه اقتصادی، ماموریت خود را به درستی ایفا کنیم.

بازیان در پایان سخنان خود ادامه داد: به شدت نیازمند خرد جمعی در شستا هستیم. ما اندیشکده شستا را تشکیل دادیم و مرکز ارتباطات و رسانه شستا ایجاد شد. تلاش ما بر این است که بتوانیم، ماموریت خود را دنبال کنیم. ما به گام دوم و تربیت مدیران و نیرو‌های متخصص به شدت توجه می‌کنیم.

فرصت‌های زیادی در بخش خصوصی داریم

در پایان این همایش میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با این همایش و گفتگویی که درون ما شکل گرفته و تفاهمنامه‌هایی که امضا شد، شستا یک پیام مهمی را به فضای اقتصادی کشور می‌دهد که براساس آن شستا باید در متن کار قرار بگیرد. آنچه شستا را در حاشیه قرار داده، عدم توجه به رویکرد‌ها بود. تعاملات شستا یعنی هم افزایی را در جهت تامین زنجیره ارزش در پیش بگیریم و باید به جبران شکست ناکارآمدی‌های گذشته بپردازیم و به دانش بنیان توجه کنیم. جبرانی که باید کیفیت‌های محصول را ارتقا دهد. تمامی راهبرد‌های ما حول این هم افزایی بازخوانی کند، حتما به هدفگذاری‌ها دست خواهیم یافت.

وی افزود: فرصت‌های بسیاری در بخش خصوصی داریم و نقدینگی‌های سرگردان دست مردم از فرصت‌های ماست. حتما باید توسعه هم افزایی در حوزه بین المللی را دنبال کنیم. باید توان خود را در بخش‌های تخصصی توسعه دهیم و مدیران این مجموعه با یک رویکرد حرفه‌ای، شستا را در متن کار خود قرار دادند. هر جریانی که اطراف شستا است، درب این هلدینگ با این محور‌ها به رویشان باز است. در هم افرایی درونی بیش از ۷۰ همت گردش را داشته ایم که عدد بزرگی است و ۹۰ پروژه توسعه‌ای در شستا هدف گذاری شده است و بالغ بر ۱۶۳ همت هدف گذاری توسعه در این پروژه‌ها هست.

موسوی مطرح کرد: گردش مالی شستا بسیار متنوع است و بسیار از این رویکرد‌ها غفلت کرده ایم. ما همچنان باید نگاه نظام‌مند در شستا را تقویت کنیم، در غیر اینصورت کج کارکردی اتفاق می‌افتد. در نگاه سیستماتیک شفافیت ایجاد می‌شود و باید این نگاه در همه هلدینگ‌ها تقویت شود و نظارت نظام‌مند از میدان هم بسیار مهم است. باید به نیاز‌های اصلی کشور توجه کنیم و چند مساله اصلی کشور را حل کنیم، به عنوان مثال امنیت غذایی باید در الویت ما قرار بگیرد. ما شستایی را می‌خواهیم که در خدمت مردم باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان سخنان خود مطرح کرد: ما در تکمیل زنجیره باید ارتباط نظام‌مند با بنگاه‌های کوچک و متوسط را در شستا شاهد باشیم. اینکه به بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل شدیم خوب است، اما فرصت دسترسی عادلانه در پایین دستی برای آحاد جامعه نباید فراموش شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده