تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۶۷۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معرفی برترین‌های هفته در بورس‌کالا

پالایشی ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها اول تا سوم شدند

‌می‌متالز - پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سنگ‌آهن گهرزمین، سه‌شرکت برتر بورس‌کالا در هفته منتهی به ۲۴ تیر بودند که بیشترین فروش بازار فیزیکی را به خود اختصاص دادند. بورس‌کالای ایران برترین‌های خود را در هفته منتهی به ۲۴تیر براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

به گزارش می‌متالز، پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۱۴۶‌هزار و ۴۰۰تن وکیوم‌باتوم و لوب‌کات سبک به ارزش نزدیک به ۱۶۰۶میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

ملی صنایع مس ایران با فروش ۵‌هزار و ۴۲۰تن مس کاتد، مس کم‌عیار و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از ۹۰۸میلیارد تومان جایگاه دوم را حفظ کرد.

سنگ‌آهن گهرزمین با فروش ۲۲۰‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش نزدیک به ۵۹۷میلیارد تومان، سوم شد.

معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۱۰۰‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن و شمش بلوم به ارزش بیش از ۵۰۸میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱‌هزار و ۹۳۴تن پلی‌اتیلن ترفتالات بطری نساجی و نخ پلی‌استر در گرید‌های مختلف به ارزش بیش از ۴۵۵میلیارد تومان پنجم شد.

معدنی و صنعتی گل‌گهر ۱۵۰‌هزار تن گندله سنگ‌آهن را به‌ارزش ۴۴۹میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ۲۷‌هزار و ۸۶۰تن لوب‌کات سبک و سنگین، وکیوم‌باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش بیش از ۳۸۴میلیارد تومان هفتم شد.

ذوب‌آهن اصفهان با فروش ۱۷‌هزار و ۴۵۰تن تیرآهن، میلگرد و بنزن به ارزش نزدیک به ۲۸۶میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پتروشیمی بندر امام با فروش ۸‌هزار و ۸۸۹تن پلی‌وینیل کلراید، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، زایلین و استایرن بوتادین به ارزش نزدیک به ۲۷۹میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.

جهان فولاد سیرجان هم با ثبت معامله ۱۹‌هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش نزدیک به ۲۷۶میلیارد تومان، دهم شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده