تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۷۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه آهن فروشان سیرجان:

افزایش نگران کننده مالیات اصناف/ اعتراض اصناف منطقی است؟

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه آهن فروشان سیرجان گفت: سازمان امور مالیات و دارایی با اصناف همکاری‌های لازم را ندارد.

به گزارش می‌متالز، محمد رنجبر با بیان اینکه، سازمان امور مالیات و دارایی با اصناف همکاری‌های لازم را ندارد، تصریح کرد: افزایش رقم مالیات اصناف در سال جاری نگران کننده است و اصناف توانایی پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند و باید شرایط آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان سیرجان افزود: درآمد‌های مالیاتی دولت در سال جاری افزایش چشمگیری داشته که پرداخت بخشی از این درآمد برعهده اصناف است، اما این رویه جدید سازمان امور مالیاتی با واکنش اعتراضی اصناف و بازاریان روبرو شد. مشکلات مالیاتی واحد‌های صنفی، تشکل‌ها و اصناف جدی است؛ افزایش بی‌حساب و کتاب مالیات باعث بروز نارضایتی در میان اصناف مختلف شده است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان سیرجان در ادامه به نرخ ۲۵ درصدی مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: از سازمان امور مالیاتی کشور خواستاریم، وضعیت کسب و کار که متاثر از تورم بالا در کشور است را درک کرده و همکاری بیشتری با اصناف داشته باشد.

رنجبر رویکرد جدید دولت نسبت به مالیات را نگران کننده اعلام کرد و گفت: این نگرانی باید به شکل منطقی از فعالان صنفی دور شود تا زمینه سرمایه گذاری افزایش یافته و برای افراد بیشتری ایجاد اشتغال کند.

همه مشاغل و اصناف باید مالیات خود را به شیوه ارائه اظهارنامه مالیاتی پرداخت کنند، اما محاسبه مالیات برای همه به یک میزان نیست و طبق درآمد هر صنف نیز میزان مالیات تعیین می‌شود و این نرخ مالیات از ۹ درصد تا ۲۵ درصد متغیر است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده