تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۶۷۷۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک فعال فولادی:

علت اصلی نوسان قیمت زنجیره فولاد چیست؟/ بازار جهانی به رکورد رسید

‌می‌متالز - قیمت ورق گرم فوب آمریکا که پیش ازاین چهار رقمی بود درهفته اخیر سه رقمی شده و با ریزش قیمتی حدود ۸۷ دلار به ۹۲۴ دلاررسیده است. آخرین ریزش قیمتی ورق گرم فولادی امریکا دو سال قبل (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) بود که در کانال ۹۰۰ دلاری قرار گرفت و پس از آن قیمت ورق به زیر ۱۰۰۰ دلار نیامد. قیمت ورق فولادی روسیه نیز روز گذشته به علت افزایش تولید و عرضه تولیدکنندگان به علت کاهش صادرات پس از بحران اوکراین و روسیه به پایین‌ترین میزان خود رسید.

به گزارش می‌متالز، مسوول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: بحران روسیه و اوکراین و افزایش نرخ بهره بانکی دو علت اصلی کاهش قیمت ورق گرم فولادی در آمریکاست.

خسرو حجتی با اشاره به کاهش قیمت ورق گرم آمریکا افزود: یکی ازعلل کاهش قیمت ورق گرم فولادی امریکا بحران روسیه و اوکراین است که تقریبا روی تمام عوامل اثر گذار بوده است.

وی با اشاره به افزایش بهره بانکی در آمریکا ادامه داد: اقدام آمریکا در بالا بردن بهره بانکی موجب رکود و بحران در اقتصاد این کشور شده است و دامنه این بحران به دیگر کشور‌ها نیز کشیده خواهد شد و اثرات رکود در صنایع بویژه صنعت فولاد بیش از دیگر صنایع قابل مشاهده خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد بازار درباره گسترش دامنه بحران امریکا و سرایت آن به دیگر کشور‌ها تصریح کرد: دامنه بحران و رکود فعلی آمریکا بنظرمی رسد به یک بحران جهانی همانند بحران و رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ تبدیل شود و شکی نیست تولیدکنندگان فولاد نیز از این بحران متاثر خواهند شد، اما بدون شک صنعت فولاد تحت هر شرایطی خود را با شرایط وفق خواهد داد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده