تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۶۷۷۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

جزئیات راه‌اندازی واحد فولادسازی سفیددشت با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن اسلب

‌می‌متالز - معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: واحد فولادسازی سفیددشت براساس برنامه پیش بینی شده با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از آن، به توان تولید اسلب شرکت فولاد مبارکه ۸۰۰ هزارتن اضافه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، طهمورث جوانبخت با اشاره به طرح فولادی شرکت فولاد مبارکه تا پایان امسال اظهار داشت: زنجیره فولاد شرکت فولاد مبارکه تکمیل است و سنگ آهن این شرکت ازطریق شرکت فولاد سنگان استخراج، فرآوری و تامین و پس از تبدیل به کنسانتره، درشرکت فولاد مبارکه تبدیل به گندله می‌شود.

وی درباره راه اندازی واحد فولادسازی سفیددشت با ظرفیت تولید۸۰۰ هزارتن اسلب درسال افزود: شرکت فولاد مبارکه تاکنون در سفیددشت آهن اسفنجی تولید می‌کرد و ادامه فرآیند تولید زنجیره را نداشت، اما تلاش می‌شود براساس برنامه پیش بینی شده واحد فولادی تولید اسلب به بهره برداری برسد که با بهره برداری از آن، ۸۰۰ هزارتن اسلب به تولیدات شرکت فولاد مبارکه اضافه خواهد شد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود یک خط نورد محصولات فولادی رنگی و یک خط تولید نورد سرد در شرکت فولاد مبارکه احداث شود که بررسی جزئیات خط تولید نورد سرد کمی زود است، اما از برنامه‌های آتی و مهم شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود.

جوانبخت درباره احداث و ایجاد خط نورد محصولات فولادی رنگی گفت: احداث و ایجاد این خط نورد به منظور پوشش کامل تقاضا محصولات فولادی رنگی در بازار با گرید‌های کیفی مختلف است و به نوعی، تکمیل کننده محصولات گرید‌های ویژه در مصارف رنگی خواهد بود.

شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از بزرگترین فعالان بازار فولاد کشوراست که عملیات اجرایی آن، سال ۱۳۸۶ در منطقه سفیددشت آغاز شد و از دو واحد اصلی احیاء مستقیم و فولادسازی تشکیل شده است. رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از۹۱ درصدی طرح ساخت واحد فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت، گفت: با حمایت‌های سازمان ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه، دستیابی به اولین ذوب فولاد در مرحله پیش راه اندازی در سال ۱۴۰۱ میسر خواهد بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده