تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۶۷۸۱۹
سرویس خبر : اجتماعی

شرکت فولاد خوزستان پیشتاز در اجرای مسوولیت اجتماعی

‌می‌متالز - بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور میباشد و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی که در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت با وسعت ۳/۸ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۸ به دست مبارک مقام معظم رهبری در زمان مسوولیت ریاست جمهوری ایشان افتتاح گردید.

طی بیست و هفت سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح‌های توسعه را در فاز اول تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و هشتصد هزارتن محقق ساخته است. در پایان فاز چهارم توسعه، ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

عملکرد اجتماعی شرکت در حوزه کمک‌های عام‌المنفعه و همکاری با موسسات خیریه و کمک به رفاه عمومی جامعه کمک‌های انجام یافته شامل کمک به مراکز فرهنگی و حوزه‌های علمیه، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج با تمرکز بر تقویت ارزش‌های فرهنگی به ویژه روستا‌های همجوار و مشارکت در امر ورزش همگانی و قهرمانی از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی آینده سازان فولاد خوزستان و همچنین انجام تکالیف قانونی شامل پرداخت مالیات عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات حقوق و عوارض سالانه شرکت فولاد خوزستان حفاظت و رفاه روستا‌های همجوار را وظیفه خود دانسته و علاوه بر احداث تصفیه‌خانه هوا، اقدام به ساخت مسجد و حسینیه، درمانگاه تخصصی. احداث پل فولاد. تامین جهیزیه برای ۲۰۰زوج جوان کمیته امداد امام خمینی ره. کمک‌های مومنانه و اختصاص زمین جهت بنای مدرسه و بسیاری از پروژه‌های از این قبیل با هدف ارتقای سطح فرهنگ این مناطق را همواره مدنظر قرار داده است. از دیگر اقدامات موثر شرکت در معیشت این مناطق کم بضاعت این بوده که به مناسبت‌های مختلف مبادرت به تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع آن‌ها در طول سال در میان ساکنین روستا‌های اطراف نموده و بسته‌های مذکور شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌باشد.

اقدامات در حوزه فرهنگی، مهم‌ترین مسوولیت اجتماعی از دیگر اقدامات در این حوزه، می‌توان به ترغیب و تشویق کارکنان در فعالیت‌های خیریه و عام المنفعه اشاره کرد. در راستای انجام این مهم، کارکنان شرکت فولاد خوزستان با حضور در فعالیت‌های مختلف توانستند پاسخ مناسبی به این مسوولیت‌ها بدهند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به مشارکت ۳۶۳ نفر از کارکنان در اهدای خون، مشارکت در فعالیت‌های سیاسی استان از جمله انتخابات و حوزه‌های انتخاباتی در سال گذشته، مشارکت ۳۶۰۰ نفری در نهاد بسیج و مشارکت ۶۰۰ نفر در امر بازسازی عتبات عالیات و همچنین مشارکت ۶۰۰ نفر از کارکنان در طرح اکرام ایتام اشاره کرد. پاسخ‌گویی به نظارت و حضور مردم و نهاد‌های علمی یکی دیگر از مصادیق مسوولیت‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود. شرکت فولاد خوزستان در راستای انجام این مهم، موفق به پذیرش بازدیدکنندگان متعددی شد. این شرکت تا کنون ۵۸۷۴ نفر را در حوزه بازدید‌های عمومی شامل مراکز آموزشی و دانشگاه ها، ۲۵۱ نفر در حوزه بازدید خصوصی و ۳۲ گروه را در حوزه بازدید‌های ویژه مورد پذیرش و پذیرایی خود قرار داده است.

منبع: تابناک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده