تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۶۸۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین محموله از گمرک کازرون به کشور قطر صادر شد

‌می‌متالز - گمرک کازرون در حدود یکسال و نیم پیش افتتاح گردید که به دلیل مشکلاتی از قبیل عملیاتی نشدن زیرساخت‌های اداری، آغاز به کار نشده بود؛ امروز نخستین محموله صادراتی با انواع آبمیوه و عرقیات گیاهی که از تولیدات کارخانه‌های کازرون است، از این شهر به کشور قطر ارسال شد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون  در مراسم ارسال محموله عرقیات به کشور قطر، با اشاره به موقعیت خوب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: انتظار می‌رود که شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نسبت به پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و رفع مشکل زیرساخت‌های منطقه اقدام‌کنند.

بخرد، نبود اتوبان و دسترسی راحت به محل گمرک را از مشکلات گمرک کازرون عنوان‌کرد و تصریح نمود: در آینده با قرارداد در سال ۱۴۰۲ این مشکل رفع خواهد شد.

دهقان سرپرست گمرک، نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از افتتاح و شروع به کار گمرک گفت: به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، مستقیم صادرات انجام نمی‌گرفت و تجار و صادرکنندگان به نام دیگر استان‌ها فعالیت صادراتی داشتند، اما امروز با رفع موانع و مشکلات شاهد این اتفاق مهم هستیم.

سه دستگاه تریلر سردخانه دار، حامل ۷۵ تن انواع آبمیوه و عرقیجات گیاهی از تولیدات کازرون به عنوان نخستین محموله صادراتی این شهر به مقصد کشور قطر، پس از بارگیری، راهی بندر دیر استان بوشهر شد تا به وسیله کشتی به کشور قطر ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده