تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۴۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۶۸۱۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همزمان با ریزش معدن کرومیت

جزئیات عملیات نجات راننده بیل مکانیکی و یک کارگر ناپدید شده معدن

‌می‌متالز - تلاش امدادگران برای نجات راننده بیل مکانیکی و کارگر ۱۷ ساله که در ریزش آوار معدن کرومیت روستای چیل‌آباد شهرستان ارزوئیه کرمان گرفتار شده‌اند در حالی ادامه دارد که یکی از کارگران در همان ساعات اولیه پس از حادثه نجات پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، رضا اسماعیل‌کاخ، فرماندار ارزوئیه در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت یک و نیم ظهر پنجشنبه ۳۰ تیر دیواره‌های معدن روباز کرومیت ریزش کرد و سه کارگر گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه با تلاش نیرو‌های امدادی یک نفر از این کارگران نجات پیدا کرده است، گفت: تمام نیرو‌های امدادی در محل معدن حاضر شده و تلاش برای نجات جان دو کارگر محبوس در معدن همچنان ادامه دارد. دلیل ریزش معدن هنوز مشخص نشده و احتمال می‌رود که عدم رعایت نکات ایمنی باعث ریزش تونل شده است. به‌دلیل ریزش کوه بالای معدن بیل مکانیکی هم که برای رهاسازی دو کارگر محبوس شده در زیر آوار فعال بود زیر آوار گرفتار شد. به گفته او، وضعیت دو نفر هنوز مشخص نیست.

محمد امیرخانی، معاون امداد و نجات هلال احمر کرمان نیز گفت: این معدن روباز است و دو نوجوان ۱۴ و ۱۷ ساله که در حال کار بودند بر اثر ریزش کوه زیر آوار گرفتار شدند و راننده یک بیل مکانیکی هم که در محل بود زیر آوار محبوس شد البته با حضور امدادگران پسر ۱۴ ساله به‌سرعت بیرون کشیده شد و امدادگران اورژانس او را به بیمارستان منتقل کردند، اما میزان ریزش کوه بسیار زیاد بود و تیم‌های امدادی بعد از ایمن‌سازی محیط همچنان در حال کار برای پیدا کردن دو کارگر محبوس هستند. حجم ریزش کوه همچنان بالاست و منطقه نیز صعب العبور است به همین دلیل انتقال دستگاه‌های مورد نیاز برای آوار‌برداری مشکل است از سوی دیگر طوفان شن نیز در منطقه شروع شده است از این‌رو با توجه به اینکه حدود ۲۴ ساعت از حادثه گذشته احتمال زنده بیرون کشیدن راننده بیل مکانیکی و کارگر نوجوان بسیار کم است.

سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار داشت: پس از اعلام حادثه بلافاصله نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و یکی از مصدومان این حادثه بعد از رهاسازی به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان ارزوئیه منتقل شد، اما دو کارگر دیگر همچنان زیر آوار هستند.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: با اعلام حادثه ریزش دیواره‌های معدن روباز کروم در ارزوئیه و محبوس شدن سه کارگر بلافاصه یک تیم جست‌و‌جو و نجات از جمعیت هلال احمر شهرستان به محل حادثه اعزام شد. با توجه به پیمایش مسیر صعب‌العبور منطقه حادثه دیده توسط امدادگران در کمترین زمان یکی از کارگران محبوس شده از زیر آوار رهاسازی و پس از اقدامات پیش بیمارستانی به عوامل اورژانس در بیرون از صحنه حادثه تحویل داده شد.

منبع: رکنا

عناوین برگزیده