تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۸۳۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر انرژی سوئد:

سوئد باید بر روی تولید فولاد متمرکز شود و نه استخراج بیت کوین

‌می‌متالز - «خشایار فرمانبر» وزیر انرژی سوئد طی سخنانی ضمن انتقاد از فعالیت ماینر‌ها در این کشور گفت که کشورش به منابع انرژی برای انجام کار‌های مفیدتری در قیاس با استخراج بیت کوین نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، «خشایار فرمانبر» وزیر انرژی سوئد طی سخنانی ضمن انتقاد از فعالیت ماینر‌ها در این کشور گفت که کشورش به منابع انرژی برای انجام کار‌های مفیدتری در قیاس با استخراج بیت کوین نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر انرژی سوئد همچنین با اشاره به این نکته که کشورش طی سال‌های گذشته همواره در فهرست بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان قرار داشته، تاکید کرد که تمرکز بر تولید فولاد همچنان باید ادامه یافته و انرژی در اختیار سوئد نیز باید بر همین موضوع متمرکز شود.

فرمانبر که اصالتی ایرانی دارد در این خصوص تاکید کرد: اگر بخواهم صادقانه بیان کنم، ما به انرژی برای انجام کار‌های مفیدتری نسبت به استخراج بیت کوین نیازمندیم. ما در حال حرکت از یک دوره مدیریت (رکود اقتصادی) به سمت یک توسعه قدرتمند هستیم که در آن، تمامی صنایع تولیدی ما نیازمند برق است.

لازم به ذکر است، سوئد از جمله بزرگترین تولید کنندگان فولاد با کیفیت در جهان بوده که سالانه، بیش از ۴.۴ میلیون تن فولاد مرغوب مورد استفاده در صنایع مختلف به ویژه اتوموبیل سازی از آن استفاده می‌شود. از آنجاکه صنایع فولادی، از جمله پر مصرف‌ترین صنایع از حیث نیاز به برق محسوب می‌شوند، تنها در سال ۲۰۱۳، بیش از ۱۵ درصد برق سوئد صرف تولید فولاد شده است.

سیاستمداران سوئدی طی ماه‌های گذشته بار‌ها از استخراج بیت کوین در کشورشان انتقاد کرده و معتقدند چنین عملیاتی، منجر به وارد آوردن ضربات سنگین به پیکر صنایع تولیدی برق محور به ویژه صنعت فولاد وارد می‌کند.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده