تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۶۸۳۴۹

عضو اتحادیه اروپا ترانزیت کالا‌های تحریم‌شده روسیه را از سر گرفت

‌می‌متالز - شرکت زیرمجموعه راه‌آهن لیتوانی اعلام کرد که این کشور ترانزیت کالا‌های تحریم‌شده از روسیه به منطقه کالینینگراد را از ۲۲ ژوئیه از سر گرفته است.

به گزارش می‌متالز، مانتاس دوباوسکاس، سخنگوی شرکت حمل‌ونقل ال‌تی‌جی کارگو LTG Cargo، که زیرمجموعه شرکت راه‌آهن لیتوانی محسوب می‌شود طی اظهاراتی در تلویزیون LRT اعلام کرد که این کشور ترانزیت کالا‌های تحریم‌شده از روسیه به منطقه کالینینگراد را از ۲۲ ژوئیه از سر گرفته است.

دوباوسکاس گفت: به مشتریان اطلاع داده شده است که حمل‌ونقل در زمان حاضر امکان‌پذیر است چرا که ما توضیحات (اتحادیه اروپا) را دریافت کرده‌ایم... اگر مشتریان امروز به‌موقع حمل‌ونقل (محموله) را انجام دهند، ممکن است برخی از محصولات امروز ارسال شوند.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۸ ژوئن، راه‌آهن لیتوانی ترانزیت تعدادی از کالا‌هایی را که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار داشتند به کالینینگراد متوقف کرد.

روسیه گفت که لیتوانی تهاجمی عمل می‌کند و مارکوس ادرر، سفیر اتحادیه اروپا را به وزارت خارجه خود احضار کرد. مسکو خواستار ازسرگیری ترانزیت فوری شد و اعلام کرد که در غیر این صورت اقدامات تلافی‌جویانه صورت خواهد گرفت.

مقامات لیتوانی نیز نقض قرارداد ترانزیت را رد کردند و مدعی شدند که آن‌ها فقط از تحریم‌های اتحادیه اروپا پیروی می‌کنند.

با این حال، در ۱۳ ژوئیه، کمیسیون اروپا یک "راهنمای اضافی در مورد ترانزیت کالا از روسیه" صادر کرد و توضیح داد که ترانزیت کالا‌های تحریم‌شده به کالینینگراد از سایر شهر‌های روسیه از طریق راه‌آهن مجاز است، اما مشروط به کنترل بار به‌طوری که حمل‌ونقل کالا‌ها نباید از حجم حمل‌شده به این منطقه به‌طور میانگین در سه سال گذشته بیشتر باشد.

ترانزیت محموله‌های تحریم‌شده روسیه فقط از طریق جاده ممنوع است، با این حال، ترانزیت کالا‌های نظامی و دومنظوره تحریم‌شده «بدون توجه به نوع حمل‌ونقل» همچنان کاملاً ممنوع است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده