تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۶۸۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعیین تکلیف واریز سود جاماندگان سهام عدالت

‌می‌متالز - معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی از واریز ۶۸میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان سود باقی مانده برای سهامداران عدالت در روز گذشته خبر داد. محمود حسنلو به آخرین جزئیات واریز مرحله سوم جاماندگان سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: روز یکشنبه مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت انجام و به حساب سهامداران پرداخت شد.

به گزارش می‌متالز، وی اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۷۷هزار تراکنش بانکی انجام شد. از این تعداد نزدیک به ۸۶هزار واریزی مربوط به سود سال۹۸ بود که در سال۹۹ به حساب سهامداران پرداخت شده بود. حسنلو خاطرنشان کرد: ۹۱هزار واریزی هم مربوط به سود سال۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود که در پایان سال۱۴۰۰ واریز شده بود.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: ارزش این پرداختی‌ها برای سال۹۸ بیش از ۱۴میلیارد تومان و برای سال۹۹ رقمی معادل ۵۴میلیارد تومان بود که در مجموع رقمی بیش از ۶۸میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان به حساب جاماندگان پرداخت شد. حسنلو با بیان اینکه سود هر یک از سهامداران محاسبه و اطلاعات برای واریز در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واریز سود‌ها از طریق سیستم پایا بانکی انجام می‌شود، به این ترتیب تا آخر شب این سود‌ها به حساب‌ها واریز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این آمار ارائه‌شده اکنون بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که تاکنون شماره شبای معتبری را ارائه نکرده اند.

به گفته حسنلو، این افراد باید با مراجعه با سامانه سجام اطلاعات خود را وارد کنند تا سود این افراد در مرحله بعد واریز شود. معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در پایان افزود: در مراحل اول و دوم نیز به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سود‌های سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده