تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۶۸۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لایحه دولت برای بازگشت معافیت مالیات سود سپرده حقوقی‌ها/ اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

‌می‌متالز - بر اساس لایحه جدید دولت که اخیرا به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، با حذف بند ر تبصره ۶ قانون بودجه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخاص حقوقی مجددا برقرار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری واستخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیات وزیران به تصویب رسیده برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس ارسال شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه امده است، به منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالا‌ها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حساب‌های بانکی و نظارت بر تسهیلات غیر جاری، لایحه زیر ارائه می‌شود.

بر اساس لایحه جدید دولت، با حذف (بند ر تبصره ۶ قانون بودجه) معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخص حقوقی مجددا برقرار خواهد شد. بر اساس اصلاحیه تبصره ۱۲ نیز شورای حقوق و دستمزد، مجددا مجوز افزایش حقوق‌ها را دریافت می‌کند.
لایحه دولت برای بازگشت معافیت مالیات سود سپرده حقوقی‌ها/ اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوقلایحه دولت برای بازگشت معافیت مالیات سود سپرده حقوقی‌ها/ اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

گفتنی است، قسمت‌هایی که بر اساس لایحه جدید دولت تغییر میکنند در ادامه قابل مشاهده هستند.

لایحه دولت برای بازگشت معافیت مالیات سود سپرده حقوقی‌ها/ اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده