تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۶۸۵۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت تعاون عنوان کرد:

نوسانات قیمت بازار، چالش بزرگ صنایع سیمان

‌می‌متالز - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چالش‌های کارخانجات سیمان در حوزه نوسانات قیمت بازار گفت: باید با برنامه ریزی نوسانات بازار، قیمت‌ها را تنظیم کرد تا کارخانجات برنامه ریزی سالانه برای تولید داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، محمد زاهدی وفا روز جمعه۳۱ تیرماه در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی در بازدید از شرکت ره‌اورد تامین دارو ساوه اظهار کرد: ابتدا بازدید از کارخانه سیمان زرند ساوه صورت گرفت، کارخانه سیمان جزو کارخانه‌هایی با فناوری خوب است که تقریبا نزدیک به ظرفیت اسمی خود، سیمان خاکستری و سیمان سفید را تولید می‌کند.

وی افزود: طرح‌هایی در دست اقدام است تا بتوان به ظرفیت اسمی به طور کامل دست پیدا کرد و بتوان لوح‌های جدیدی از سیمان را تولید کرد، همچنین با توجه به دسترسی کارخانه به معادن خوب بتوان هزینه‌های تمام شده کارخانه را کاهش داد و بازار صادراتی متنوعی را برای سیمان داشت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت بازار یکی از مشکلات کارخانه سیمان است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی نوسانات بازار، بتوان قیمت را تنظیم کرد تا کارخانجات برنامه ریزی سالانه برای تولید داشته باشند.

زاهدی وفا در رابطه با بازدید از یک واحد تولیدکننده دارو در ساوه به عنوان یکی از کارخانجات دانش بنیان بیان کرد: انتظار می‌رود در این سال تولید دانش بنیان، بتوان محصولات جدیدی را به بازار معرفی و تولید مونومر که جزو محصولات اولیه دارویی و یک داروی استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود را افزایش داد و از نظر ماده اولیه نیز به خودکفایی برسیم و واردات ماده اولیه را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی کشور بوده بنابراین یک شبکه خوبی از کارخانجات در این استان وجود دارند، برخی صنایع استان استراتژیک بوده و حلقه‌ها و شبکه‌های صنعت را تکمیل می‌کند و همیشه مورد توجه بخش صنعت کشور نیز بوده است.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: بهره وری و دستمزد و خدمات بازنشستگی مهمترین جامعه کارگری است که برنامه‌های آن به موقع اعلام می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت‌های گاز لوله و دوده صنعتی نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده