تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۸۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به زمزمه‌هایی در مورد افزایش سود سپره بانکی:

از هرگونه تصمیمی که به بازار سرمایه لطمه می‌زندباید اجتناب کرد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت‌های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی اظهار داشت:ابزار‌های مالی دربازار سرمایه و بازار پول به طور موازی مدیریت شود و اینکه ما در یک بازار تصمیمی بگیریم که به بازار دیگر صدمه بزند قابل قبول نیست و بی شک آنچه که امروز باید مورد توجه باشد تقویت تولید در کشور است.

وی افزود:آنچه که باید مد نظر باشد تقویت تولید در کشور است و جایی که می‌تواند عملیات واقعی اقتصاد را پشتیبانی کند حوزه بازار سرمایه است و اقتصاد واقعی در این بخش است و اقتصاد دلالی در جای دیگری شکل می‌گیرد واگر دولت می‌خواهد نرخ رشد واقعی اقتصادی در کشور حاصل شود باید به بازار سرمایه توجه کند.

وی با اشاره به مشارکت جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی در بازار سرمایه گفت:جمعیت عظیمی در بازار سرمایه ذی نفع هستند و در هیچ کشوری چنین جمعیتی درگیر بازار سرمایه نیستند و پس از توزیع سهام عدالت شاهد این موضوع بودیم که افراد زیادی درگیر بازار سرمایه شدند لذا هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت‌های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد:توصیه ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این است که تصمیماتی بگیرند که خروجی آن تقویت بازار سرمایه باشد و توجه داشته باشیم تقویت بازار سرمایه کمک به مردم نیست کمک به اقتصاد کشور است چرا که هرکسی که پول خود را در این بازار حفظ می‌کند از یک واحد تولید پشتیبانی می‌کند و این واحد تولید برای اقتصاد کشور سود آور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده