به گزارش میمتالز، سهراب برفروشان با بیان اینکه وانت آریسان ۲ دارای گیربکس BE ارتقا یافته است که ۱۳ درصد گشتاور موتور را نسبت به آریسان قبلی افزایش داده، گفت: برخورداری از توان ۱۰۱ اسب بخار، افزایش ۲۰ درصدی گشتاور انتقال قدرت و افزایش هفت درصدی حجم مخزن سوخت CNG نیز از دیگر وجوه تمایز این محصول نسبت به خودروی مبناست و قطعا در افزایش رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار خواهد بود، ضمن اینکه فرمانپذیری و عملکرد کلاچ و ترمز نیز در این محصول، از موارد بهبود و ارتقا یافته به شمار میرود.
وی افزود: گروه صنعتی ایرانخودرو سه محور تولید، توسعه محصولات جدید، از رده خارج کردن محصولات قدیمی و کیفیسازی محصولات فعلی را عنوان محورهای اصلی طرح تحول کیفی خود قرار داده است و پروژه وانت آریسان ۲، در سرفصل محور اول یعنی توسعه محصولات جدید قرار دارد.
برفروشان با اشاره به ویژگیهای وانت آریسان ۲ گفت: این پروژه با هدف افزایش ایمنی راننده و سرنشین، استحکام خودرو و رعایت استانداردهای زیست محیطی و ملی، طرحریزی، طراحی و تولید شده است.
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در وانت آریسان ۲ خاطرنشان کرد: سیستم یکپارچه شاسی این خودرو، وجه تمایز این خودرو نسبت به محصول مبنا محسوب میشود و دارای شاسی یکپارچه با ظرفیت ۷۵۰ کیلوگرم بار و سرنشین است و با به کارگیری این نوع شاسی و افزایش استحکام بدنه، انتظارات مشتریان از این محصول برآورده خواهد شد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در گشتاور این محصول نیز گفت: با توجه با اینکه قوای محرکه وانت آریسان ۲ تغییر یافته، توانایی و گشتاور موتور بالاتری را میتوانیم از این محصول دریافت کنیم، استاندارد آلایندگی این خودروی تجاری یورو پنج بوده و یکی از اهداف مدنظر آن، اخذ استانداردهای ملی بود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بهبودی که در این محصول و براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مشتریان صورت گرفته، تغییر محل قرارگیری چرخ زاپاس است که در حال حاضر صندلی سرنشین این محصول مانند سایر خودروهای سواری، دارای فضای استاندارد و راحتی است.
برفروشان یادآور شد: ظرفیت مخزن این خودروی دوگانه سوز نسبت به خودروی مبنا پنج لیتر افزایش یافته است و مخازن CNG در زیر مجموعه اتاقها قرار دارد و این موضوع موجب شده است تا فضای باری که مورد استفاده قرار میگیرد، فضای مسطحی باشد که امکان بهرهبرداری و استفاده بهتری را فراهم کرده است.
وی با اشاره به برنامههای آتی ایران خودرو برای توسعه کیفی وانت آریسان ۲، عنوان کرد: هر محصولی پس از عرضه به بازار و پیمایش، از طریق سیستمهای ارزیابی و نظرسنجی ایران خودرو، بازخوردهایی را از سوی مشتریان دریافت میکند که اگر زمینههای بهبودی برای این محصول از سوی مشتریان شناسایی شود، ایرانخودرو به صورت فرآیند بهبود مداوم در زمینه نقاط بهبود فعالیت خواهد کرد.
منبع: ایکوپرس