تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۵۱
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۲۶۹۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های جدید «ومعادن»

‌می‌متالز - «مرتضی علی اکبری» معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» طی گفتگویی به تشریح اقدامات «ومعادن» پرداخته است.

به گزارش می‌متالز، مهم ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» که به عنوان بزرگ ترین هلدینگ معدنی کشور فعالیت دارد، توسط مرتضی علی اکبری، معاون مالی و اقتصادی این شرکت تشریح شد.

با توجه به چشم انداز رکودی در اقتصاد جهان، چشم انداز قیمت فلزات به ویژه فولاد و سنگ آهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال میلادی موجود نباید انتظار جهش قیمتی داشت. شرایط تا پایان سال با همین قیمت‌ها پیش بینی می‌شود.

طرح مربوط به شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل در حال حاضر در چه مرحله‌ای است و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ آیا برآوردی از سودآوری آن دارید؟

فولاد آرتاویل ۱ میلیون تن آهن اسفنجی است که در ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد. سودآوری آن بسته به قیمت جهانی دارد و قطعا سود حداقل بالای ۳۰ درصد خواهد داشت.

طرح مربوط به شرکت فولاد کردستان در حال حاضر در چه مرحله‌ای است و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ آیا برآوردی از سودآوری آن دارید؟

فولاد کردستان آخر سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید. دو طرح آهن اسفنجی و تولید فولاد و نورد خواهد بود که شامل یک میلیون تن فولاد و ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن ورق خواهد بود.

هدف شرکت از خرید سهام شرکت ایرتیک چه بوده است؟ این شرکت در چه حوزه‌ای فعالیت دارد؟

هدف از خرید ایرتیک، مناسب بودن قیمت آن نسبت به دارایی‌ها و نیاز گروه ما به یک شرکت پیمانکاری و تسریع در اجرای پروژه‌ها بوده و از طرفی سود پیمانکاری پروژه‌ها در گروه بماند.

منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای را چه محلی تامین می‌کند؟

منبع ما از محل افزایش سرمایه و تامین مالی خود پروژه‌ها از داخل و خارج مقداری انجام شده و ادامه برای تامین بیشتر در جریان است.

شرکت در ماه‌های اخیر برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود، اقدام به خرید معادن کوچکی در نقاط مختلف کشور کرده است. آیا این استراتژی همچنان ادامه خواهد داشت؟

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اقدام به خرید معادن نکرده است. شرکت‌های زیرمجموعه مثل تجلی اقدام به خرید کرده اند، مثل مس و طلا و سیلیس و منیزیت. این استراتژی ادامه دارد.

آیا برای شرکت‌های زیرمجموعه برنامه عرضه سهام در بورس دارید؟

فعلا شرکتی آماده برای ورود به بورس نداریم.

منبع: بورس ۲۴

عناوین برگزیده