به گزارش میمتالز، در بخشنامه ابلاغی خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بر مبنای اختیارات حاصل از تبصره (۱) ماده (۲۱۹) قانون مالیاتهای مستقیم و در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مذکور، ترتیبات اجرایی آن ابلاغ میگردد.
بر اساس ماده (۴) این دستورالعمل، تمامی مراحل دریافت استعلام، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی، صرفا باید به صورت الکترونیکی حسب مورد از طریق ارتباط مبتنی بر وب سرویس و یا ایجاد امکان ثبت الکترونیکی استعلام از طریق کارپوشهای مخصوص در پنجره واحد سازمان، انجام شود. ارسال استعلام غیر الکترونیک، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت میباشد.
این دستورالعمل در ۸ ماده و ۴ تبصره تهیه شده و از اول مهرماه لازمالاجرا است.
منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران