تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۹۴۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی آلومینیوم به خوزستان

‌می‌متالز - در کمیته برنامه ریزی فلزشناسی تجدیدنظر مجموعه استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۸۵۶ به خوزستان واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در کمیته برنامه ریزی فلزشناسی کشور، ۵۴ موضوع مورد بررسی قرار گرفت که تجدید نظر مجموعه استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۸۵۶ تحت عنوان عمومی "آلومینیوم کار شده و آلیاژ‌های آن - مفتول ها/میله ها، لوله‌ها و سیم‌های کشیده شده به روش سرد"، با توجه به انتشار نسخه جدید بین المللی به استان خوزستان واگذار شد.

واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی آلومینیوم به خوزستان

علی داوودی افزود: آلومینیوم به دلیل داشتن آلیاژ‌های مختلف و شکل پذیری بالا، به عنوان یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع مختلف به شمار می‌آید به طوری که در صنایعی از قبیل: خودرو سازی، هوافضا، حمل و نقل ریلی، بسته بندی، ساختمان و برق کاربرد داشته و برای ساخت وسایل با دوام مانند انواع سازه، ماشین آلات و تجهیزات، خطوط انتقال برق، باتری ها و نیمه رسانا‌ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

وی گفت: آلیاژ‌های آلومینیوم دارای خواص منحصر به فرد مانند استحکام نسبت به وزن بالا، قابلیت جوشکاری، شکل پذیری عالی و مقاومت به خوردگی می باشند که بسته به هر کدام از ویژگی ها و خصوصیات در یک صنعت خاص به کار می روند، بنابراین توجه به تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های مرتبط با این موضوع حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده