تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۶۹۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیپور خنکداری:

موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن با حضور صالح آبادی بررسی می‌شود

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود عقب ماندگی در برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: در جلسه‌ای با حضور رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی حوزه مسکن با هدف کاهش فشار به متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، کمال علی پورخنکداری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جلسه امروز در خصوص بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن بود که به نظر می‌رسد از برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی عقب ماندگی جدی داریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون جهش تولید مسکن و نحوه تامین منابع مالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزود: در این جلسه مقرر شد صندوق ملی مسکن فعال شده و ۳۰ هزار میلیارد تومانی که دولت قرار است به صندوق ملی مسکن واریز کند، در اولین فرصت واریز کند.

وی ادامه داد: نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شدند ۷ هزار هکتار از زمین‌هایی که تحت تملک خود دارند را هر چه سریع‌تر به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند تا اسناد آن صادر و ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شود. البته در برخی از مناطق زمین‌ها تحویل داده شده، متقاضیان نیز آورده اولیه خود را پرداخت کرده و تعدادی از واحد‌های مسکونی در حال ساخت است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مورد بررسی قرار گرفت، بررسی نرخ سود تسهیلات بانکی حوزه مسکن بود که قرار شد در جلسه‌ای با حضور رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌هایی که موظف به همکاری در حوزه مسکن هستند، این موضوع مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت امکان نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد با هدف کاهش فشار به مردم کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده