تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۶۹۸۱۲

‌اتصال ۱۹۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

‌می‌متالز - وزیر ارتباطات از اتصال ۱۹۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، برنامه اتصال پایدار و پرسرعت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات چند سالی است که در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است.

«عیسی زارع‌پور»، در همین راستاوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون تخصصی مجلس اظهار داشت که سیلاب به زیرساخت‌های ارتباطی آسیب رسانده بود که با تلاش‌های شبانه روزی هم‌اکنون ارتباط در همه نقاط کشور پایدار است.

زارع‌پور همچنین از اتصال ۱۹۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد و گفت: «در ابتدای آغاز به کار دولت ۸۰ درصد از روستا‌ها بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند و در زمان حال ۸۸ درصد از روستا‌ها متصل هستند و تا پایان سال نیز ۹۵ درصد روستا‌ها را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.»

استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات بومی بر بستر آن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزده در حوزه توسعه زیرساخت ارتباطی کشور است.

بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات»، بیش از ۲۰۰ پروژه ریز و درشت برای اجرای شبکه ملی اطلاعات استخراج شده و در حال انجام است که در قالب این شورا به صورت هفتگی وضعیت پیشرفت آن‌ها رصد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده