تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۷۰۱۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیشروی کارخانه سیمان تهران تا ۵۰ متری بقعه بی‌بی‌شهربانو/ بنیاد مستضعفان از باقیمانده این کوهستان بازدید می‌کند؟

‌می‌متالز - شهردار منطقه ۲۰ از پیشروی کارخانه سیمان تهران تا ۵۰ متری بقعه بی‌بی‌شهربانو خبر داد و گفت: از کوه بی‌بی‌شهربانو تنها یک کوهستان کوچک باقی مانده که در آینده‌ای نزدیک نابود خواهد شد لذا تقاضا داریم رئیس بنیاد مستضعفان از نزدیک این مسائل را ببینند.

به گزارش می‌متالز، سید محمد ناظم رضوی، با اشاره به پیشروی‌های کارخانه سیمان تهران در محوطه تاریخی اظهار داشت: منابع طبیعی و محیط زیستی ری از جمله کوه بی‌بی‌شهربانو که ۷ بنای ثبت شده تاریخی در آن قرار دارد به دلیل استخراج سیمان از معادن در حال از بین رفتن است و این در حالی است که گردشگران زیادی از کشور‌های مسلمان به مقصد آستان بی‌بی‌شهربانو در این منطقه حضور می‌یابند، اما کار معادن تعطیل نمی‌شود.

وی افزود: اتوبوس گردشگران مسلمان خارجی در مسیر بقعه بی‌بی‌شهربانو متوقف می‌شود تا کامیون معدن عبور کند و در واقع معادن کارخانه سیمان در حال حاضر به فاصله ۵۰ متری بقعه بی‌بی‌شهربانو رسیده است که نمونه این بی‌توجهی به ظرفیت‌های گردشگری در دنیا بی‌سابقه است.

شهردار منطقه ۲۰ در ادامه گفت: محدوده تاریخی کوه بی‌بی‌شهربانو از ظرفیت گردشگرپذیری قابل توجهی برخوردار است که باید مراکز خدماتی و رفاهی و رستوران جهت رفاه حال مسافران داخلی و خارجی در آن ایجاد می‌شود، اما این روز‌ها شاهد پیشروی معادن در این منطقه هستیم.

ناظم رضوی تصریح کرد: شهرداری برای تامین زیرساخت‌ها و ایجاد مراکز خدماتی در محدوده کارخانه سیمان با مخالفت از سوی این کارخانه مواجه می‌شود و در حال حاضر از کوه بی‌بی‌شهربانو تنها یک کوهستان کوچک باقی مانده که در آینده‌ای نزدیک نابود خواهد شد لذا تقاضا داریم رئیس بنیاد مستضعفان به منطقه رفته و از نزدیک این مسائل را بازدید کند.

وی ادامه داد: در زمینه توقف برداشت‌های کارخانه سیمان از کوه بی‌بی‌شهربانو از نمایندگان رئیس بنیاد مستضعفان نیز مکرراً تقاضا کردیم و حتی همراه با شهردار تهران برای توقف این موضوع مراجعه کردیم که به نتیجه نرسیده است.

ناظم رضوی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فاصله بین جنوب و شمال تهران باید کم شود، اما کوه بی‌بی‌شهربانو که یکی از نماد‌هایی است که جنوب شهر می‌تواند به آن اکتفا کند و مانند شمال شهر از آن به عنوان مراکز تفریحی استفاده کند، اما این ظرفیت نیز در حال نابودی است.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: ۵۰ هکتار اطراف کارخانه سیمان توسعه خواهد یافت و وضعیت کوهستانی باید تثبیت شود و مسوولان کارخانه سیمان تهران نیز باید نسبت به این مساله همکاری داشته باشند و نخاله‌های ناشی از برداشت کارخانه سیمان در مجاور کوه بی بی شهربانو باید رسیدگی شود و تلاش می‌کنیم تا درختکاری در این محدوده انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده