تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۷۰۱۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در جریان سفر به شهر بابک بیان کرد؛

ضرورت به کارگیری نیرو‌های بومی در معادن

‌می‌متالز - وزیرصنعت، معدن و تجارت از رتبه بندی کسب و کار‌ها در وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت معلولین و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کار‌ها در نظر میگیریم.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین امروز، جمعه، ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ در جریان سفر به شهربابک در دیدار چهره به چهره با مردم این شهرستان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که تولید و فعالیت اقتصادی رونق یابد و موانع برطرف شود، افزود: ما قواعدی برای سرمایه‌گذاری داریم که ان شاالله طبق همان قواعد حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مورد موضوع مزایده‌های معدنی اولویت با افرادی است که فرآوری این مواد معدنی را انجام می‌دهند لذا در بهره‌برداری از معادن و اخیرا در ۲ هفته گذشته مجموعه‌ای از مقررات معدن یکپارچه سازی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید نیرو‌های بومی هر منطقه در معادن بکارگیری شوند، تصریح کرد: اگر نیرو‌های بومی مناطق متخصص نیستند در حین انجام کار، آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود تا بتوانند جذب کار شوند و این امر بهانه نشود که نیرو متخصص نبود و ما مجبور شدیم از جای دیگر نیرو بکار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: زمانیکه یک معدن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد خواه یا ناخواه یکسری مشکلات زیست محیطی و مسائل مختلف پیش می‌آورد که در این راستا باید وقت گذاشت تا خسارات جبران شود.

وی از رتبه بندی کسب و کار‌ها در وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت معلولین و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کار‌ها در نظر میگیریم.

فاطمی امین در ادامه بیان داشت: پیشرفت در هر منطقه باید متوازن باشد، اگر شهرستان صنعتی است باید در کنار صنعت همه چیز به موازات توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با دغدغه‌ی مردم برای دشت ریواس شهربابک، تاکید کرد: پیگیر حفظ دشت ریواس خواهیم بود.

گفتنی است؛ در این مراسم مسائل مربوط زیرساخت‌های فرهنگی، بهداشتی، کنترل آلایندگی معادن، مشکلات دامداران و کشاورزان، کمبود آب در مناطق روستایی، ساماندهی راه‌های مواصلاتی و رفع خسارت‌های وارده از سیل اخیر مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ادامه این نشست نماینده اتحادیه فیروزه شهرستان در باب تسهیل مجوز صادرات فیروزه شهربابک، تفویظ اختیار تامین سنگ برای اتحادیه و ساماندهی صنعت فیروزه شهرستان شهربابک را خواستار گردید.

در ادامه این دیدار نیز حامیان محیط زیست صدای مردم شهربابک را مبنی بر حفظ بزرگترین دشت ریواس کشور را به گوش وزیر صنعت و معدن و تجارت رساندند.

مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات درمانی و برخوردار نبودن از بیمارستان مجهز، درخواست اهالی روستا‌های اطراف معادن برای برخورداری از سهمیه‌ی جذب نیرو در شرکت‌های معدنی، مشکلات کارگری شرکت‌های معدنی و مسائل مربوط به معلولین در ملاقات عمومی با وزیر بیان شد.

فاطمی مقدم وزیر صنعت، معدن و تجارت استان نیز در پاسخ به دغدغه‌های مردم در جذب نیرو در شرکت، بر استفاده از نیرو‌های بومی و همچنین بر پیگیری اختیارات به اتحادیه فیروزه تاکید کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده