تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۷۰۳۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر اقتصاد در شورای اداری سیرجان:

گل‌گهر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است

‌می‌متالز - همزمان با سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان، وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان نماینده هیات دولت به سیرجان و گل گهر سفر کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصادی و دارایی ضمن بازدید از مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، بزرگترین شانتینگ ریلی کشور بطول ۷۲ کیلومتر و با ۲۹ خط مبادله‌ای را در این منطقه افتتاح کرد و جهت قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام در گل گهر حاضر شد.

وزیر اقتصاد و دارایی پس از آن در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان که در سالن پردیس گل گهر برگزار شد، حضور پیدا کرد.

مهندس عتیقی: دلسوز مردم بودن یعنی تولید و اشتغال‌آفرینی بیشتر

مدیرعامل شرکت گل‌گهر در بازدید وزیر اقتصاد از گل‌گهر، وظایف مدیران انقلابی را مطابق با گفته مقام معظم رهبری؛ خدمتگزاری، پرتحرکی و خستگی‌ناپذیری دانست.

ایمان عتیقی افزود: خستگی‌ناپذیری در گل‌گهر یعنی کسی که بیشترین زمان را صرف تولید و توسعه معادن کشور در این منطقه کند.

او ادامه داد: دلسوز، امین و متعهد به مردم بودن یعنی؛ اشتغالزایی، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید است، همانگونه که می‌دانید منطقه گل گهر نسبت به بحث مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به سایر معادن پیشران و پیشقدم بوده است؛ البته این امر به معنای ادای دین به مردم سیرجان نیست، اما گل‌گهر در این زمینه نسبت به سایرین از نمره قابل قبولی برخوردار است.

وی در پایان وظیفه خود و مجموعه گل‌گهر را تولید، اشتغال و طرح توسعه دانست و گفت: سعی می‌کنیم این مسوولیت را به نحو احسن انجام دهیم.

وزیر اقتصاد: گل‌گهر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است

وزیر اقتصاد و دارایی در این جلسه گفت: در حوزه اقتصادی کشور تلاش داریم بخشی از عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم و موانع را از پیش پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را برداریم که البته چنین کاری در تمام استان‌ها کار زمانبری است.

دکتر خاندوزی ادامه داد: گل گهر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی تاکنون خوب و موفق عمل کرده و از این به بعد هم عمل خواهد کرد.

وزیر اقتصاد در حاشیه این جلسه در مورد اقدامات و دستاورد‌های گل گهر گفت: همه باید کمک کنیم تا چشم انداز بلندمدت فعالیت‌های گل گهر ادامه پیدا کند. برای ما به جهت ابعاد و تأثیراتی که گل گهر در منطقه و استان دارد و همچنین با توجه به پیوستگی مجموعه‌های مرتبط با معادن استان کرمان، گل گهر اساسا وزن بالایی در کل سیاست‌های معدنی کشور و بازار سرمایه دارد و حتما رسیدگی کردن به مسائل و مشکلات گل گهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر خاندوزی افزود: اراده و همتی که در منطقه گل گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه داشته‌اند، ارزش افزوده، ارزش اقتصادی بالایی و همچنین اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم سیرجان و بردسیر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

عناوین برگزیده