تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۷۰۳۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

فعال سازی میز‌های تجاری در استان برای استفاده از ظرفیت کشور‌های اوراسیا

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعال سازی میز‌های تجاری در استان برای استفاده از ظرفیت کشور‌های اوراسیا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی درجلسه بررسی مسائل و اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران با حضور مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران گفت: این روز‌ها خدمت رسانی خوب برای جلب رضایت مردم و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، تولید و صنعت، کمتر از رزمنده بودن و ایثارگری نیست.

وی با بیان این که وظیفه ما خدمت به مردم است افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، وظیفه ی سنگین و مهمی بر عهده دارد چرا که فعالیت‌های این سازمان به صورت مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد.

پرنیان با اشاره به تک نرخی شدن ارز گفت: از گذشته افرادی با پول مردم و با استفاده از تفاوت نرخ ارز، مواد مورد نیاز خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کردند و با دلار ۲۶ هزار تومانی به مردم می‌فروختند که در این زمینه دولت سیزدهم با شجاعت نسبت به عادلانه کردن یارانه‌ها اقدام کرد تا این مشکل حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که کار‌های خوبی در حوزه معدن در این استان شروع شده است، افزود: برنامه ویژه‌ای برای فعال سازی معادن استان داریم که در این زمینه در دو ماه گذشته مشکلات بیش از ۱۰۰ معدن پیگیری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: در حوزه صادرات با فعال سازی میز‌های تجاری، تصمیمات خوبی گرفته شده تا بتوانیم از ظرفیت کشور‌های اوراسیا استفاده کنیم.

پرنیان در این خصوص افزود: در ۶ ماه گذشته ۱۱ سفیر کشور‌های خارجی را برای معرفی ظرفیت‌ها به استان دعوت کرده ایم که در این زمینه تمام سفیر‌ها از ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان شرقی حیرت زده شده اند.

وی گفت: اقتصاد آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است و در حال حاضر دلیل مراجعه ۹۰ درصد افراد برای توسعه کسب و کار و افزایش تولید است که این موضوع نشان دهنده امید به آینده کشور است.

وی با بیان این که در حوزه صنعت، مگاپروژه‌های متعددی وجود دارد گفت: رسوب ماشین آلات در گمرک یکی از مشکلات مهم صنعتگران استان بود که با استفاده از ظرفیت شورای تامین، این مشکل به نفع تولید حل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان از مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران درخواست کرد تا پیگیری‌های لازم در رابطه با دغدغه‌های معیشتی کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده