تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۷۰۴۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

توضیحات سایپا درباره عوامل ابطال گارانتی خودرو‌ها

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد: سرویس اولیه در مدت ۵ ماه پس از تحویل خودرو و مسافت طی شده حداقل هزار کیلومتر باید انجام شود، در صورتی که در محدوده زمانی مذکور مراجعه نشود و یا پیمایش هزار کیلومتر در بازه زمانی ۵ ماهه رخ ندهد، گارانتی خودرو باطل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، کاربران با ثبت پویشی با عنوان «عدم انجام تعهدات گارانتی محصولات سایپا با بهانه‌های واهی» عنوان کردند که شرکت خودروسازی سایپا از انجام تعهدات گارانتی خود سرباز می‌زند.

گفتنی است پیرو انتشار پویش مذکور، اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی توضیحاتی در این باره ارائه داد.

در ابتدای این توضیحات آمده است: انجام به موقع سرویس‌های اولیه و ادواری دلیل افزایش طول عمر قطعات و خودرو مطابق بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت (۵۳۷۹۵.۶۰ مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و ۱۱۶۰۸.۹۹.۳۷۰ مورخ اردیبهشت ۱۳۹۹)، است و الزاما باید سرویس اولیه در مدت ۵ ماه پس از تحویل خودرو و مسافت طی شده حداقل هزار کیلومتر انجام شود. در صورتی که در محدوده زمانی مذکور مراجعه نشود و همچنین عدم پیمایش حداقل هزار کیلومتر در بازه زمانی ۵ ماهه، گارانتی خودرو ابطال می‌شود.

در ادامه توضیحات سایپا آمده است: همچنین انجام سرویس ثانویه در مدت ۶ ماه و مسافت طی شده ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا رسد) برای خودرو‌هایی که تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا برای آن‌ها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی بوده و عدم مراجعه به نمایندگی‌های مجاز در محدوده زمانی و مسافتی مذکور باعث ابطال گارانتی خودرو می‌شود، مشتریان جهت مشاهده شرایط سرویس اولیه و دوره‌ای می‌توانند به دفترچه راهنمای مشتری و یا سایت اینترنتی WWW.saipayadak.org مراجعه کنند، انجام به موقع سرویس‌های اولیه و ادواری باعث افزایش طول عمر قطعات و خودرو می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده