تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۰۴۴۶
سرویس خبر : بین الملل

بدترین وضع افزایش حقوق‌ها در انگلیس در یکصد سال گذشته

‌می‌متالز - کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس طی گزارشی اعلام کرد که نرخ افزایش دستمزد‌ها در این کشور امسال ۸ درصد پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس طی گزارشی گفت که نرخ افزایش دستمزد‌ها برای مردم انگلیس امسال به ۸ درصد کمتر از نرخ تورم در این کشور خواهد رسید که بدترین شرایط در یکصد سال گذشته است.

بر اساس این گزارش استاندارد‌های زندگی در انگلیس با رقم بی‌سابقه ۷.۷۵ درصد برای سال جاری عقب‌نشینی خواهد کرد؛ چراکه بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که نرخ تورم تا پایان امسال به ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت، اما نرخ دستمزد‌ها فقط ۵.۲۵ درصد بالا خواهد رفت.

این کنگره می‌گوید: از دهه ۱۹۲۰ به بعد حقوق‌بگیران در این کشور چنین شرایط بدی را تجربه نکرده‌اند.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که افزایش دستمزد‌ها در انگلیس فقط ۲۰ درصد فشار ناشی از افزایش تورم در این کشور را به دوش خواهد کشید.

در گزارش کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس آمده؛ آخرین باری که فاصله تورم و افزایش حقوق‌ها این‌قدر بالا بود مربوط به سال ۱۹۲۲ می‌شود. در سال ۱۹۴۰ هم این فاصله به ۷.۲ درصد رسیده بود.

فرانسیس اوگادی، دبیر این کنگره، می‌گوید: دولت باید اقتصاد را به حالت تعادل بازگرداند. بخش قابل توجهی از سود به جیب ثروتمندان می‌رود و دستمزد کارگران و درآمد خانوار‌ها خیلی کم افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده