تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۶۴۸۸۹
سرویس خبر : بین الملل

گاردین: بریتانیا در حال آماده شدن برای قطع گاز ارسالی به اروپا است

‌می‌متالز - گاردین گزارش داد انگلیس در چارچوب یک طرح اضطراری، قصد دارد در صورتی که طی ماه‌های آینده با کمبود گاز مواجه شود، عرضه گاز به اروپا را قطع کند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که اگر انگلیس در ماه‌های آینده با کمبود شدید گاز مواجه شود، ممکن است این کشور تامین گاز اروپا را متوقف کند.

این روزنامه گزارش داد که شبکه ملی گاز انگلیس می‌تواند خطوط لوله گاز به هلند و بلژیک را تحت تدابیر اضطراری قطع کند، زیرا عملیات نظامی روسیه در اوکراین بر عرضه انرژی جهانی فشار وارد می‌کند.

در این زمینه، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز هم گزارش داد که بستن خطوط لوله بخشی از یک طرح چهار مرحله‌ای است که شامل قطع عرضه به کاربران بزرگ صنعتی و درخواست از مصرف کنندگان برای کاهش مصرف خانگی است.

در عین حال «گاردین» می‌گوید که دولت انگلیس این احتمال را کم خوانده است، بخصوص که شرکت‌های گاز اروپایی هشدار داده‌اند که بسته شدن خط لوله می‌تواند برای بریتانیا نتیجه معکوس داشته باشد.

«بارت جان هاورز» رئیس شبکه اروپایی اپراتور‌های سیستم انتقال گاز، گفت: من به بریتانیا توصیه می‌کنم در صورت بروز بحران در موضوع قطعی خطوط لوله گاز تجدید نظر کند. زیرا در حالی که در تابستان برای قاره اروپا خوب است، در زمستان برای بریتانیا نیز خوب است.

در اوایل این ماه، Centrica، مالک شرکت بریتانیایی گاز، قرارداد تامین عمده‌ای را با شرکت نفت دولتی نروژی Equinor امضا کرد تا برای سه سال آینده گاز کافی برای گرم کردن ۴.۵ میلیون خانه دیگر را تحویل دهد.

از ماه مارس گذشته دو خط لوله دریایی، گاز انگلیس را به بلژیک و هلند متصل کردند که با بالاترین ظرفیت فعالیت و ۷۵ میلیون مترمکعب گاز را در روز به قاره سبز منتقل می‌کنند.

لندن در فصل تابستان که تقاضا برای گاز کم‌تر است و به دلیل نداشتن ظرفیت ذخیره گاز، اضافه گاز وارداتی خود به ویژه گاز مایع را به اروپا صادر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده