تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۲۳
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۲۷۰۴۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

‌می‌متالز - چهار کشتی حاوی پودر آلومینا به مقدار حدود ۱۲۴ هزار تن در زمانی کمتر از ۳ ماه با قیمتی پایین‌تر از نرخ‌های قبلی در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفته و تخلیه شده اند.

به گزارش می‌متالز، با پی گیری‌ها صورت گرفته و مذاکرات فشرده و متعدد و در راستای تامین مواد اولیه کارخانه، در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۱/۵/۱۷ کشتی حامل پودر آلومینا به مقدار ۳۱۸۵۰ تن در اسکله اختصاصی ایرالکو در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از روز گذشته در حال تخلیه می‌باشد. این کشتی چهارمین کشتی پودر آلومینای خریداری شده است که طی ۳ ماه گذشته وارد بندر امام خمینی (ره) شده و در اسکله اختصاصی شرکت آلومینیوم ایران تخلیه می‌گردد.

نخستین کشتی در تاریخ ۲۱ خردادماه سال جاری به مقدار ۳۱۲۰۰ تن پودر آلومینا در اسکله ایرالکو تخلیه شد.

دومین کشتی که حاوی ۳۰۵۰۰ تن پودر آلومینا بود در فاصله ۱۰ روز پس از اولین کشتی و در تاریخ ۳۱ خرداد در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت. همچنین با تدابیر به موقع و پیگیری‌های صورت گرفته سومین کشتی نیز در تاریخ ۸ مردادماه سال جاری با ۳۰۵۰۰ تن پودر آلومینا به اسکله اختصاصی ایرالکو وارد و زودتر از زمان معمول تخلیه گردید.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت توجه به این موضوع می‌باشد که تهیه به موقع مواد اولیه که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان کارخانه بوده، با قیمتی پایین‌تر از نرخ‌های قبلی در حالی صورت گرفته است که کشور عزیز ما در سخت‌ترین شرایط تحریمی قرار دارد و هیچ کدام از این کشتی‌های پودر آلومینای خریداری شده پیش پرداخت اولیه نداشته و حدوداً یک ماه بعد از تخلیه در تاسیسات بندر امام خمینی (ره) ایرالکو تسویه حساب می‌شوند. در پی تدابیر صورت گرفته در خرید پودر آلومینا، دستاورد ارزشمند ایرالکو در شرایط تحریم کاهش چند ده دلاری قیمت‌ها و خریداری بدون پیش پرداخت می‌باشد.

همچنین خرید مواد اولیه (پودر آلومینا) طی ماه‌های گذشته بر خلاف شرایط قبلی به جای تهیه و تامین از یک تأمین کننده، با مذاکرات انجام شده با حداقل ۷ تأمین کننده مختلف، به دلیل تعدد تأمین کنندگان، ضمن کاهش قیمت خرید پودر آلومینا، برنامه ریزی لازم جهت تحویل به موقع نیز انجام پذیرفته است.

با همت و تلاش همکاران سخت کوش تاسیسات بندر امام خمینی (ره) ایرالکو، این کشتی‌ها با کمترین زمان ممکن تخلیه و مشمول جریمه تأخیر در تخلیه (دموراژ) نشده اند.

خاطر نشان می‌سازد شرکت آلومینیوم ایران در طی یک سال به حدود ۴۶۰ هزار تن مواد اولیه شامل پودر آلومینا، آند، پترولیوم کک، آلومینیوم فلوراید، کریولیت و ... نیاز دارد.

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

عناوین برگزیده