تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۷۰۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلسه معارفه « لوتوس » برگزار شد

می متالز - جلسه معارفه تامین سرمایه لوتوس پارسیان پیش از عرضه اولیه سهام در بورس تهران، دیروز در محل هتل ارم تهران برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان بازار مواجه شد.
جلسه معارفه « لوتوس » برگزار شد

به گزارش می متالز، این جلسه که با سخنرانی علی روحی؛ نماینده گروه مالی بانک پارسیان به عنوان سهامدار عمده آغاز شد، در ادامه شاهد بیان گزارش عملکرد شرکت توسط علی تیموری شندی- مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان- بود و در انتها، جلسه با پرسش فعالان بازار و پاسخ نمایندگان شرکت به پایان رسید.

کامتان شیرین

در ابتدای جلسه علی روحی نماینده گروه مالی بانک پارسیان، گفت: ما در عرضه سهام زیرمجموعه‌هایمان در بورس، نکته مهم برایمان شفافیت و اطلاع‌رسانی درست است. بی تردید فعالان بازار خواهان به دست آوردن سودهای بالا هستند؛ ما هم به عنوان سهامدار عمده مایل هستیم شرکت‌های زیرمجموعه‌مان به نحوی فعالیت کنند که به حداکثر سود ممکن برسند اما مقدم بر این، همیشه انتظار داریم که شرکت‌ها چهارچوب‌ها و اصول را رعایت کنند و اطلاعات را به سهامداران به ویژه زمانی که شرکت بورسی می‌شود، به طور دقیق و سریع ارائه کنند.

روحی درخصوص حمایت سهامدار عمده از سهم گفت: ما هم برای حمایت از سهم تعاریفی در ذهنمان هست منتها حمایت را در این تعریف نمی‌کنیم که اگر سهم در یک نقطه خاصی رسید و قیمت در حال برگشت بود، سهامدار عمده وظیفه ورود و حمایت از سهم در قیمت‌های خاصی را دارد. تعریف ما از حمایت از سهم این است که به شرکت کمک کنیم که با بهترین برنامه و اصول مدیریتی اداره شود.

او در پایان گفت: امیدواریم با توجه به قیمت مناسبی که برای عرضه سهام در نظر گرفته شده است، کام همه خریداران سهام لوتوس شیرین شود.

قضاوت بر عهده سهامداران

در ادامه این جلسه، علی تیموری شندی، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، گزارش کاملی از عملکرد این شرکت ارائه کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: سهم تامین سرمایه‌ها از مجموع تأمین مالی در فضای اقتصاد ایران 7 درصد است. این در حالی است که این سهم در اقتصادهای توسعه یافته دنیا بیش از 50درصد است. بنابراین این صنعت فضای قابل توجهی برای رشد خواهد داشت.

تیموری شندی عملکرد شرکت در طراحی و ارائه ابزارهای جدید را مثبت خواند و گفت: صندوق جسورانه رویش لوتوس، صندوق طلای لوتوس، صندوق اعتماد آفرین، پرتال لوتوس و انتشار اولین اوراق شرکتی بدون ضامن بخشی از عملکرد شرکت در ارائه خدمات مالی و ابزارهای جدید به بازار سرمایه بوده است. او افزود: قضاوت درباره عملکرد لوتوس را بر عهده سهامداران فعلی و بالقوه می‌گذارم.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به برنامه های آتی شرکت گفت: از اهم استراتژی‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان می‌توان به شفافیت و انضباط در عملکرد، ایجاد تعادل در منافع ذی‌نفعان شرکت، توسعه شبکه مشتریان  مستقل و ... اشاره کرد. سرمایه گذاری و مشارکت در راه‌اندازی ابزارها و نهادهای کامل‌کننده زنجیره ارزش شرکت،  تقویت و توسعه زیر ساخت‌های فن‌آوری اطلاعات، ایجاد ائتلاف‌های استراتژیک با سایر نهادهای مالی، اصلاح ساختار رسمی شرکت و تمرکز بر ساختارهای مشوق نوآوری از جمله دیگر مواردی است که مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در برنامه‌های آتی شرکت به آن اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان مجوز هیئت مدیره برای افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 6000 میلیارد ریال را دریافت کرده است و پس از مجمع سال آینده این برنامه دنبال خواهد شد و به امید خدا اجرایی می‌شود.

فایل ارائه شده در جلسه معارفه که شرح کامل گزارش عملکرد شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان است، در پایان این گزارش قرار دارد و قابل دریافت است.

هدف از حضور در بورس

در بخش پرسش و پاسخ این جلسه، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به اینکه هدف شما از حضور در بازار سرمایه چیست، اظهار کرد: حضور ما در بازار سرمایه دو علت داشت، یکی به دلیل محدودیت‌ سهامداری بانک‌ها در تامین سرمایه‌ها که بر این اساس لازم بود بخشی از سهام بانک پارسیان عرضه شود و مورد دیگر به دلیل اعتباری است که حضور در بازار سرمایه می‌تواند برای شرکت‌ها داشته باشد و در برندینگ عمومی شرکت‌ها مؤثر واقع شود.

علی تیموری شندی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا کاهش سود سپرده‌های بانکی بر عملکرد و سود شرکت لوتوس پارسیان تأثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: این طور نیست که کاهش نرخ بهره بانکی، تامین سرمایه‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد ولی ما چندین برابر سرمایه شرکت دارایی تحت مدیریت داریم، در عین حال ما همیشه از سرمایه‌گذاری منابع خود در بانک‌هایی که سود بالا پرداخت می‌کنند، پرهیز کرده‌ایم و بیشتر در منابعی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که کاهش سود بانکی نمی‌تواند تأثیر نگران کننده‌ای برای ما داشته باشد.

متغیرها در تعیین زمان عرضه

مجتبی تقی‌پور، نایب رییس هیئت مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به سؤالی درباره  زمان عرضه سهام لوتوس گفت: ما عجله‌ای برای عرضه نداشتیم ولی در عرضه سهم، سهامداران یک طرف هستند و نظر باقی ذی‌نفعان و مسئولان هم باید در نظر گرفته شود. بنابراین، با توجه به صحبت‌هایی که با شرکت بورس داشتیم، قرار شد که روز سوم بهمن ماه 10 درصد از سهام شرکت را عرضه کنیم. از طرفی، از آنجایی که اسفند ماه معمولاْ زمان عرضه اوراق بدهی است و بازار به سهام کمتر توجه می ‌کند، بهتر بود در ماه جاری وارد بورس شویم.

حسن کاظم زاده معاون سرمایه گذاری‌های جایگزین تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل سهم کم درآمدی شرکت از فعالیت سبدگردانی در سال گذشته چه بود، تصریح کرد: سال گذشته سال خوبی برای بورس نبود و سبدهای تحت مدیریت شرکت هم اندک بود، لذا درآمدهای ما از این محل با کاهش همراه بود، اما در سال جاری میزان درآمد ما از این بخش بیشتر شد.

بورس در انتظار عرضه

طبق اطلاعیه‌ای که بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرده است، فردا- چهارشنبه مورخ سوم بهمن-500 میلیون سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان معادل 10 درصد از سهام این شرکت، در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. این عرضه به روش ثبت سفارش و با کف قیمت هر سهم 1950 ریال و سقف قیمت 2050 ریال عرضه خواهد شد.

هر کد حقیقی یا حقوقی در این عرضه، حداکثر تا 2000 سهم می‌تواند خریداری کند و متعهد خرید این سهم، در صورت عدم خریداری این سهم توسط عموم تا سقف 50 درصد خرید را تعهد کرده است.

عناوین برگزیده