تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۵۱۳
کد خبر: ۲۷۰۵۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروسازان در فروش خودرو تخلف کردند

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید انجام دهند، گفت: هر چند خودروسازان بر اساس تعهدات ۱۵ گانه باید برای این تعهدات اجازه میگرفتن و در این رابطه تخطی کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام پناه در نشستی با خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا خودروسازان در ایفای تعهدات خود در خودرو‌هایی که توقف تولید دارند تعلل می‌کنند، گفت: پنج نوع خودرو شامل تیبا، تیبا ۲، سمند، ساینا و ۴۰۵ slx دیگر تولید نمی‌شود. البته تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید ارائه شوند. هر چند خودروسازان بر اساس تعهدات ۱۵ گانه باید برای این تعهدات اجازه میگرفتن و در این رابطه تخطی کرده‌اند.

وی در واکنش به اظهارات پلیس راهور که اخیرا گفته بود کیفیت خودرو‌های تولید داخل هیچ تفاوتی با گذشته نکرده، افز‌ود: اگر طبق قانون سازمان ملی استاندارد در این رابطه مرجعیت دارید، بگذارید به وظایف خود عمل کنیم. اگر هم پلیس مرجعیت دارد برود به وظایفش عمل کند.

اسلام پناه در خصوص اینکه آیا احتمال توقف تولید تعداد بیشتری از خودرو‌ها است، گفت: هدف کسب ایمنی، استانداردسازی، رضایت مشتری و سلامت است. بر این اساس هر کالایی این موارد را پاس نکند، ممکن است مشمول بررسی، نظارت و کنترل باشد.

وی از برنامه‌ریزی این سازمان برای تقویت عضویت‌ها در پیمان‌های بین‌المللی و افزایش سهم ایران در تجارت حلال خبر داد و گفت: با وجود شرایط جنگی و مشکلات تامین کالا‌های اساسی در جهان، در ایران ذخیره سازی کالا‌های اساسی استاندارد مطلوب است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده