تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۷۰۶۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن آذربایجان‌غربی انجام شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ معدن این استان به چرخه تولید وارد شدند، گفت: برای بهره برداری و راه‌اندازی این معادن ۳۴۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به ظرفیت ۲۳۷ هزار تنی معادن وارد شده به چرخه تولید، اظهار کرد: در همین راستا زمینه اشتغال برای ۸۹ نفر فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه طی چهار ماه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه اکتشافی جهت انجام اکتشافات معدنی برای محدوده‌های جدید در استان صادر شده، بیان کرد: همچنین پنج محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و با حجم سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد ریال موفق به اخذ گواهی کشف شده که با تکمیل مرحله پایان عملیات اکتشافی و تجهیز معادن به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تن انواع مواد معدنی در استان فعال است، گفت: در همین راستا برای پنج هزار و ۲۸۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و برای بهره برداری از این معادن بیش از ۵ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج شده از معادن استان در صدر برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا سه واحد سنگبری بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان احداث شده و در حال تکمیل است؛ البته یک واحد سیلیکون متال برای فرآوری سیلیس در شهرستان خوی نیز آماده بهره برداری است.

آذربایجان‌غربی به دلیل مزیت‌هایی همچون نزدیکی به مرز، هم مرز بودن با سه کشور مهم منطقه دروازه‌ای به سمت اروپیا محسوب می‌شود که می‌توان از ظرفیت معادن آن در توسعه منطقه و حتی کشور بهره برد.

منبع: خبرگزاری جمهورس اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده