تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۰۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین جلسه کمیسیون نظارت استان آذربایجان غربی مطرح شد:

پاسخگویی به درخواست‌ها تا ۱۵ روز کاری

‌می‌متالز - چهارمین جلسه کمسیون نظارت استان آذربایجان غربی به ریاست عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صمت استان و اعضاء کمیسیون جهت بررسی و رسیدگی به موارد مرتبط با حوزه اصناف برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، چهارمین جلسه کمسیون نظارت استان به ریاست رئیس سازمان صمت استان و اعضاء کمیسیون به منظور بررسی و رسیدگی به موارد مرتبط با حوزه اصناف برگزار شد.

عبدالحمید سرتیپی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: مطابق قانون نظام صنفی کشور اتحادیه‌های صنفی موظفند به در خواست‌هایی که بصورت مکتوب و یا الکترونیکی به اتحادیه مربوطه واصل می‌شود طی ۱۵ روز کاری پاسخگو باشند و عدم پاسخگویی در مدت زمان تعین شده به منزله موافقت با درخواست واصله می‌باشد که باید در خصوص پروانه کسب اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی افزود: اتحادیه‌های صنفی باید نسبت به ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب اقدامات قانونی را انجام دهند که در غیر این صورت تبعات احتمالی متوجه اتحادیه‌های ذیربط خواهد بود.

سرتیپی تأکید کرد: عملکرد اتحادیه از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد و درصورت مشاهده هرگونه تعلل در انجام وظایف قانونی از سوی اتحادیه ها، مطابق قانون رفتار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: اصناف و اتحادیه‌های استان در صورت مواجهه با هرگونه مشکل و موانع در خصوص مسائل صنفی، مطابق قانون و با توجه به اختیارات کمیسیون نظارت استانی و در ذیل آن کمیسیون‌های شهرستانی، موضوع را مطرح کنند تا جهت رفع آن‌ها تصمیمات قانونی اتخاذ گردد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده