تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۷۰۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد:

افزایش استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در استان گلستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا ابتدای مرداد ماه سالجاری وضعیت استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در استان گلستان نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا ابتدای مرداد سال جاری وضعیت استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در استان گلستان نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

درویش علی حسن زاده با بیان این که صدور جواز تأسیس صنعتی به معنای استقبال از سرمایه گذاری است، گفت: از ابتدای مرداد سال ۱۳۹۹ تا ابتدای مرداد سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۱۶ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان گلستان صادر شده بود که طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم، یعنی از ابتدای مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای مرداد ماه سال جاری این عدد با رشدی ۱۲۰ درصدی به ۵۰۲ فقره جواز تأسیس رسیده است که نشان می‌دهد استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در گلستان افزایش یافته است.

وی گفت: پیش بینی سرمایه گذاری جواز‌های تأسیس صادر شده در این مدت ۱۵۵۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و نسبت به مدت مشابه پیش از آن که ۹۵۰۰۰ میلیارد ریال بوده که رشدی ۱۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

حسن زاده افزود: با صدور این جواز‌های تأسیس پیش بینی شده که ۱۲۲۰۰ نفر مشغول به کار شوند در حالی که پیش بینی اشتغال جواز تأسیس‌های صادره در دوره مشابه قبل ۱۱۸۴۰ نفر بوده و در این بخش نیز شاهد رشد ۱۰۳ درصدی هستیم.

رئیس سازمان ثمت استان گلستان گفت: همچنین طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۴۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۹۴۰ نفر در استان گلستان صادر گردیده است که از نظر تعداد کاهشی بوده، ولی از نظر سرمایه گذاری رشدی ۱۶۶ درصدی داشته است.

حسن زاده گفت: بر اساس این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که در دولت سیزدهم پروانه‌های بهره برداری با حجم سرمایه گذاری بیشتر و تکنولوژی بالاتر صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده