تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۷۰۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی در بخش صنعت استان گلستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا ابتدای مردادماه امسال وضعیت استقبال از سرمایه‌گذاری صنعتی در استان گلستان نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن‌زاده صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان این که صدور جواز تاسیس صنعتی به معنای استقبال از سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: از ابتدای مردادماه سال ۱۳۹۹ تا ابتدای مردادماه ۱۴۰۰ تعداد ۴۱۶ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان گلستان صادر شده بود که در یک سال فعالیت دولت سیزدهم یعنی از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای مردادماه امسال این تعداد با رشدی ۱۲۰ درصدی به ۵۰۲ فقره جواز تأسیس رسیده که نشان می‌دهد استقبال از سرمایه‌گذاری صنعتی در استان گلستان افزایش یافته است.

وی گفت: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری جواز‌های تاسیس صادر شده در این مدت ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است و نسبت به مدت مشابه پیش از آن که ۹۵ هزار میلیارد ریال بوده رشدی ۱۶۳ درصدی داشته است.

حسن‌زاده افزود: همچنین با صدور این جواز‌های تاسیس پیش‌بینی شده که ۱۲۲۰۰ نفر مشغول به‌کار شوند در حالی که پیش‌بینی اشتغال جواز تاسیس‌های صادره در دوره مشابه قبل ۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر بوده و در این بخش نیز شاهد رشد ۱۰۳ درصدی هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین در یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۴۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یک هزار و ۹۴۰ نفر در استان گلستان صادر شده که از نظر تعداد کاهشی بوده، اما از نظر سرمایه‌گذاری رشدی ۱۶۶ درصدی داشته است.

حسن‌زاده گفت: براساس این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که در دولت سیزدهم پروانه‌های بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری بیشتر و تکنولوژی بالاتر صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده