تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۷۰۹۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چراغ قرمز محیط زیست برای واحد‌های معدنی

‌می‌متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن‌‎ گفت:هیچ گونه مجوز فعالیت معدنی در عرصه مناطق حفاظت شده صادر نشده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی جمعه پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن گفت:منطقه حفاظت شده درونه و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری در غرب شهرستان بردسکن جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است که از زمان ارتقاء به مناطق تحت مدیریت سازمان تاکنون هیچ گونه مجوز فعالیت معدنی در عرصه این مناطق صادر نشده است.

او افزود: تمامی واحد‌های آلاینده مکلف هستند برای رفع مشکلات زیست محیطی خود اقدام کنند درغیر این صورت به عنوان صنایع آلاینده مشمول جرایم مالیاتی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن گفت: طبق نمونه برداری و پایش انجام شده قنواتی که در مسیر معادن شمال شهرستان قرار دارد تا کنون مشکل آلایندگی در آن‌ها گزارش داده نشده است.

مهدی جمعه پور بیان کرد: هرگونه استخراج و فراوری فلزات شامل سرب، روی، طلا و سنگ مس با هر ظرفیت وسنگ آهن (بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال) مشمول ارائه طرح مطالعات ارزیابی و اخذمجوز زیست محیطی قرار می‌گیرند هر گونه فعالیت منوط به اخذ مجوز قانونی لازم است.

او تصریح کرد: اهتمام ویژه به مساله محیط زیست توسط ریاست دادگستری، دادستانی و کلیه مجموعه قضایی شهرستان و صدور احکام موثر و بازدارنده شامل ضبط سلاح، صدور حکم حبس، جرایم و... موجب کاهش چشمگیر تخلفات شکار و صید در شهرستان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن تاکید کرد:به همت محیط بانان این اداره، حداقل ۴۰ آبشخور مرمت و بازسازی شده است و آب مورد نیاز حیات وحش از طریق تانکر حمل می‌شود و در مخازنی که در مناطق مختلف احداث شده است، تخلیه می‌شود و از طریق آبشخور‌ها حیات وحش آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده