تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۷۱۰۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صدور ۷۰ مجوز معدنی در استان سمنان/ ذخایر معدنی سمنان به ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد

‌می‌متالز - معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۷۰ مجوز معدنی در این استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: میزان ذخایر معدنی استان سمنان به ۷۰۰ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر علیخانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه فعال‌سازی و احیای معادن راکد استان سمنان اظهار کرد: از مردادماه سال گذشته و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۲ فقره پروانه اکتشاف و ۲۳ فقره گواهی کشف در بخش معدن استان سمنان صادر شده است.

وی بیان کرد: طی این مدت ۲۵ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۶۳۴ میلیارد ریال در استان سمنان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۱۷۱ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

علیخانی با اشاره به اینکه استان سمنان با استخراج سالانه ۲۲ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی ازجمله سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن، مس و ... است، افزود ۶۷۳ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که حدود ۷۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده