تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۷۱۲۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واردات زغال سنگ چین از روسیه در اوج

‌می‌متالز - واردات زغال سنگ چین از روسیه در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان در حداقل پنج سال گذشته رسید.

به گزارش می‌متالز، چین زغال سنگ روسیه را با تخفیف خریداری کرد در حالی که کشور‌های غربی از محموله‌های روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اجتناب کردند.

داده‌های اداره کل گمرک در روز شنبه نشان داد که چین در ماه گذشته ۷.۴۲ میلیون تن زغال سنگ از روسیه وارد کرده است. این بالاترین رقم ماهانه از زمان شروع آمار‌های قابل مقایسه در سال ۲۰۱۷ بود.

زغال سنگ حرارتی روسیه با ارزش حرارتی ۵۵۰۰ کیلو کالری (کیلو کالری) در اواخر ژوئیه حدود ۱۵۰ دلار در هر تن بر اساس هزینه و حمل و نقل معامله شد، در حالی که زغال سنگ با همان کیفیت در بندر نیوکاسل استرالیا بیش از ۲۱۰ دلار در هر تن ارزیابی شد. برخی از تاجران چینی انتظار دارند در سه ماهه چهارم، زمانی که شرکت‌های برق در شمال چین ذخایر خود را برای فصل گرمایش زمستانی تکمیل می‌کنند، زغال‌سنگ روسیه بیشتری به چین سرازیر شود.

چین واردات کلی زغال سنگ خود را در ماه‌های اخیر در بحبوحه افزایش تولید داخلی کاهش داده است، در حالی که تقاضا برای تولید برق با سوخت زغال سنگ با موج گرمای بی سابقه افزایش یافته است.

نیروگاه‌های برق در جنوب چین مناقصه خرید زغال سنگ اندونزی را در ماه آگوست افزایش داده اند، زیرا این زغال سنگ ارزان‌تر از زغال سنگ داخلی است. زغال سنگ حرارتی اندونزی با ارزش حرارتی ۳۸۰۰ کیلوکالری در هفته گذشته به قیمت ۷۸ دلار در هر تن بر اساس فوب تغییر کرد، که با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل همچنان کمتر از حدود ۶۹۰ یوان (۱۰۱ دلار) خواهد بود.

داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که محموله زغال سنگ از استرالیا در ماه جولای صفر بوده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده