تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۷۱۲۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات زغال‌سنگ روسیه به چین رکورد ۵ سال گذشته را شکست

‌می‌متالز - بر اساس اطلاعاتی که اداره‌کل گمرک چین منتشر کرد، واردات زغال‌سنگ این کشور از روسیه در ماه گذشته میلادی رکورد ۵ سال گذشته را شکسته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعاتی که اداره‌کل گمرک چین در روز شنبه منتشر کرد، این کشور در ماه گذشته میلادی ۷.۴۲ میلیون تن زغال‌سنگ از روسیه خریداری کرده است.

این رقم بالاترین سطح ماهانه از زمان ارائه آمار‌های قابل مقایسه در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. واردات زغال‌سنگ چین در ژوئن ۶.۱۲ میلیون تن و در ژوئیه ۲۰۲۱، ۶.۴۹ میلیون تن بوده است.

بر اساس این گزارش، خریداران غربی پیش از ممنوعیت اتحادیه اروپا در مورد زغال‌سنگ روسیه که از ۱۱ اوت اجرایی شد، از واردات آن اجتناب کرده بودند.

این ممنوعیت که بخشی از تحریم‌های صورت‌گرفته به‌دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین است، با هدف کاهش درآمد دولت روسیه اعمال شد.

محدودیت‌های غربی فرصت‌هایی را برای قدرت‌های آسیایی، به‌ویژه چین و هند، ایجاد کرده است تا واردات زغال‌سنگ روسیه را با قیمت‌های پایین افزایش دهند.

زغال‌سنگ حرارتی روسیه با ارزش حرارتی ۵۵۰۰ کیلوکالری در اواخر ژوئیه حدود ۱۵۰ دلار در هر تن معامله شد، در حالی که زغال‌سنگ با همین کیفیت در بندر نیوکاسل استرالیا بیش از ۲۱۰ دلار در هر تن قیمت داشت.

چین بزرگترین خریدار زغال‌سنگ روسیه است که سال میلادی گذشته بیش از ۵۰ میلیون تن از این کالا را به‌ارزش ۷.۴ میلیارد دلار از طریق راه‌آهن و دریا از خاور دور روسیه وارد کرد.

روسیه تقریباً ۱۵ درصد از کل واردات زغال‌سنگ چین را در آن دوره به خود اختصاص داد و دومین تأمین‌کننده بزرگ این کشور پس از اندونزی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده