تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۷۱۲۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

نباید در حمایت از خودروسازان داخلی، مصرف‌کننده را به اسارت بگیریم

‌می‌متالز - چندسال است از خودروسازان داخلی حمایت می‌شود و بازار انحصاری وجود دارد، اما باید از مردم که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هستند، حمایت کنیم. نباید به‌خاطر دو شرکت خودروسازی داخلی مصرف‌کننده را به اسارت بگیریم.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص واردات خودرو و مخالف‌های این قانون گفت: «چندسال است از خودروسازان داخلی حمایت می‌شود و بازار انحصاری وجود دارد، اما باید از مردم که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هستند، حمایت کنیم. نباید به‌خاطر دو شرکت خودروسازی داخلی مصرف‌کننده را به اسارت بگیریم.» روح اله عباسپور با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه واردات خودرو تاثیر چشمگیری بر افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی دارد، بیان کرد: «واردات خودرو نسبت‌به ارتقای کیفیت و قیمت تمام‌شده خودرو تاثیر بیشتری خواهد داشت. واردات وقتی صورت بگیرد خودروساز‌ها مجبورند برای حفظ حیات خود، در عرصه رقابت وارد شوند و این مستلزم آن است که کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.»

وی با اشاره به اینکه خودروساز‌های داخلی باید قیمت تمام‌شده خود را کاهش دهند تا بتوانند بازار را در مقابل خودرو‌های خارجی برای خود حفظ کنند، گفت: «خودرو باید وارد شود و خودروساز داخلی هم باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهد، ما درنهایت باید منافع مصرف‌کننده را مدنظر قرار دهیم.»

وی در پایان با بیان اینکه مجلس، واردات خودرو را در دو مرحله قانون‌گذاری و تصویب کرده، شورای نگهبان و هیات عالی نظارت صحه گذاشته و وزیر صمت نیز موافقت خود را اعلام کرده است، ادامه داد: «تلاش‌های بسیاری برای واردات خودرو صورت گرفته است، امیدواریم دولت با سرعت بخشیدن به اجرای آیین‌نامه واردات خودرو موجب سریع‌تر شدن این اتفاق خوب در عرصه خودرویی کشور شود.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده