تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۷۱۴۷۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

کوه خوار‌ها سیر نمی‌شوند؟

‌می‌متالز - باور اینکه تمام این کوه‌خواری‌ها به دور از چشم سازمان حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌گیرند بسیار دشوار است! به خصوص که این نادیده‌انگاری‌ها نسبت به کوه‌خواری و زمین‌خواری در ایران با دستور اکید رهبری نسبت به حفظ منابع طبیعی کشور و مقابله با کوه‌خواران منافاتی مشهود دارد!

به گزارش می‌متالز، صدای بیل مکانیکی و کندوکاو در کوه برای یافتن معدن به دنبال سود و بهره اقتصادی زنگ خطری است که کوه‌های ایران را تهدید می‌کند. ریشه‌کن نشدن بنیانِ این بحران زیست‌محیطی طی دو دهه اخیر نشان می‌دهد که کوه‌خواران ممکن است در برخی از نهاد‌های قدرتمند کشور نفوذ داشته باشند!

رییس صداوسیما چرا گزارشگر نمی‌فرستد؟!

از قضا، چند ماه پیش گزارش مفصلی از تلویزیون درباره ساخت غیرقانونی یک هتل در منطقه لواسانات پخش شد که روی مقابله با آن تاکید بسیار داشتند. در این راستا، قرار بود به دستور دادستانی این ساختمان به دلیل اینکه در حریم و بستر رودخانه قرار گرفته است تخریب شود، اما آیا چنین شد؟! شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نه تنها این ساختمان تخریب نشده بلکه بر سرعت کار افزوده‌اند تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد! بر این اساس، باور اینکه تمام این کوه‌خواری‌ها به دور از چشم سازمان حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌گیرند بسیار دشوار است! به خصوص که این نادیده‌انگاری‌ها نسبت به کوه‌خواری و زمین‌خواری در ایران با دستور اکید رهبری نسبت به حفظ منابع طبیعی کشور و مقابله با کوه‌خواران منافاتی مشهود دارد!

تعداد بازدید : 2

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده