تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۷۱۸۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار بیلت آسیا در رکود

‌می‌متالز - کاهش تمایل به خرید قیمت بیلت وارداتی را در بازار جنوب شرق آسیا پایین آورده است. رکود بازار فولاد منطقه علت این افت قیمت است.

به گزارش می‌متالز، در فیلیپین بیلت وارداتی ۵۳۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده که ۲ دلار افت هفتگی داشت.

از طرفی بیلت پیشنهادی ویتنام ۱۰ تا ۲۰ دلار بهبود داشت و ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب ثبت شد. بازار فعال نبود، ولی رشد قیمت قراضه بیلت ویتنام را صعودی کرد.

همچنین قیمت بیلت در بازار داخلی چین روز گذشته در ۵۴۹ دلار هر تن درب کارخانه با ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده شنیده شد. آخرین قیمت قرارداد میلگرد بورس شانگ‌های نیز ۶ دلار بهبود هفتگی داشته ۵۹۷ دلار هر تن ثبت شد.

توقف بازار بیلت ترکیه

بازار بیلت ترکیه تقریبا هیچ فعالیتی ندارد. ثبات بازار قراضه هم کمک کننده نبوده و خریداران بیلت به دنبال تخفیف‌های بیشترند. از طرفی بازار مقاطع هم نمی‌تواند حمایت کافی را از قیمت بیلت داشته باشد از این رو کارخانه‌های داخلی با توقف تولید روبرو هستند.

در بازار واردات، بیلت روسیه ۵۵۰ تا ۵۷۰ دلار هر تن سی اف آر است در حالی که یک هفته قبل ۵۶۰ تا ۵۸۰ دلار بود. معامله‌ای هم نهایی نشد.

در بازار داخلی نیز قیمت بیلت از ۶۲۰ دلار به ۶۰۵ دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. تقاضا نیست و کارخانه‌ها باید خود را با این وضعیت سازگار کنند. از این رو برخی تولید را متوقف کرده یا کاهش داده اند. باید منتظر ماند تا روند بازار قراضه هم روشن‌تر شود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده