تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۷۱۹۸۳
سرویس خبر : انرژی

روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم

‌می‌متالز - نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی گازوئیلی که روزانه به سیستان‌وبلوچستان وارد می‌شود ۳ میلیون لیتر است درحالی که طبق اعلام مسوولان دستگا‌های مربوطه، روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم.

به گزارش می‌متالز، محمد سرگزی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد تسریع در تکمیل پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی در مناطق محروم هستیم.

وی افزود: گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان سیستان‌وبلوچستان در دولت گذشته آغاز شد، اما سرعت تکمیل این پروژه‌ها پایین بود؛ که در سال نخست فعالیت دولت، شاهد افزایش سرعت تکمیل پروژه‌های گازرسانی هستیم و امروز ۵ شهرستان و ۵ شهر منطقه سیستان که مردم این مناطق سال‌ها در انتظار بهره‌مندی از نعمت گاز بودند، از این نعمت برخوردار می‌شوند.

دغدغه این روز‌های مردم سیستان‌وبلوچستان کاهش سهمیه آزاد سوخت است

سرگزی با بیان اینکه دغدغه این روز‌های مردم سیستان‌وبلوچستان کاهش سهمیه سوخت آزاد در کارت‌های سوخت است، گفت: از وزیر محترم نفت می‌خواهم در این تصمیم بازنگری شود و شرایط سهمیه کارت‌های سوخت به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان تنها یک جایگاه سی‌ان‌جی داریم و مردم این استان، برخلاف سایر استان‌ها امکان استفاده از سوخت جایگزین ندارند، انتظار ما این است تا زمان تحقق احداث و بهره‌برداری از ۵۱ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در این استان، سهمیه سوخت مردم به صورت سابق باقی بماند.

منشأ قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان خود استان نیست

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی گازوئیلی که روزانه به سیستان‌وبلوچستان وارد می‌شود ۳ میلیون لیتر است درحالی که طبق اعلام مسوولان دستگا‌های مربوطه، روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم، در واقع اگر فرض کنیم تمامی ۳ میلیون لیتر گازوئیل وارد شده به استان هم قاچاق شود، باز نسبت به آمار قاچاق سوخت، ۶ تا ۸ میلیون لیتر کمتر است، این بدین معناست که منشأ قاچاق سوخت، استان سیستان‌وبلوچستان نیست بلکه برخی از دیگر نقاط کشور در قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان دخیل هستند.

وی افزود: ما خواستار تجدیدنظر در حوزه کدینگ هستیم و از وزیر محترم نفت می‌خواهم که جلسات کارشناسی در این خصوص برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده