تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۷۲۰۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهبود جزیی برآورد‌های فولادی یوروفر

‌می‌متالز - یوروفر پیش بینی تقاضای ظاهری فولاد خود برای سال ۲۰۲۲ را اندکی بهبود بخشید، اگرچه کاهش مصرف همچنان در پیش بینی‌ها قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، همچنین برآورد شده بازار فولاد اروپا در سال ۲۰۲۳ بهبود یابد. مصرف فولاد در اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به روند نزولی ادامه خواهد داد، زیرا اختلالات زنجیره تامین، افزایش هزینه انرژی، تورم و همچنین پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین همچنان بر صنعت فولاد اروپا تاثیر می‌گذارد. یوروفر انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ مصرف ظاهری فولاد ۱.۷ درصد کاهش یابد در حالی که پیش بینی قبلی در اوایل ماه می‌کاهش ۱.۹ درصدی بود. همچنین برآورد شده سال ۲۰۲۳ تقاضای فولاد اروپا ۵.۶ درصد بهبود یابد در حالی که برآورد قبلی ۵.۱ درصد بود.

تولید بخش‌های مصرف‌کننده فولاد در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد، اما در مقایسه با چشم‌انداز قبلی کندتر خواهد شد. پیش بینی جدید برای امسال ۱.۱ درصد افزایش در مقایسه با ۲ درصد اعلام شده در چهار ماه پیش است. از طرفی در سال ۲۰۲۳، تولید مصرف کننده‌های نهایی باید ۲.۲ درصد افزایش یابد. در این بین صنعت خودرو و بخش لوازم برقی خانگی از همه مشکلاتی که صنایع در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند، بیشترین ضربه را خواهند دید. تولید لوازم خانگی در اروپا ۲.۷ درصد و صنعت خودرو ۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده