تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۷۲۴۲۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فلاحی:

دولت جلسات فوق‌العاده برای جهش در تولید مسکن برگزار کند/ انتقاد از روند فعلی نوسازی بافت فرسوده

‌می‌متالز - این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از وضعیت فعلی رسیدگی به بحث گرانی مسکن و اجاره بها گفت: دولت باید با برگزاری جلسات فوق‌العاده و موثر با حضور اعضای اقتصادی کابینه و ترمیم کادر مدیریتی وزارت راه و شهرسازی و هماهنگ کردن شهرداری‌ها در جهت تامین مسکن مردم گام جدی بردارد به نحوی که نتیجه آن در بازار مشهود باشد.

به گزارش می‌متالز، احمدحسین فلاحی، با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در قضیه مسکن عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که موجب افزایش سرسام‌آور قیمت و اجاره‌بها و رنج و زحمت مردم شده است، گفت: با ساخت و ایجاد مسکن اشتغال هم ایجاد می‌شود و اقتصاد جامعه و خانوار رونق نیز پیدا می‌کند و به دنبال آن موانع ازدواج جوانان که به معضل بسیاری از خانواده‌ها است برطرف می‌شود.

دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن سرعت بالایی نداشته است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون مشکل تامین مسکن باعث شده است که خانوار‌ها هزینه بالایی را برای این بخش بپردازند که اغلب در قالب مبلغ بالای اجاره بها مسکن پرداخت می‌شود. از سوی دیگر یکی از مشکلات استان‌ها در زمینه ساخت مسکن تامین زمین مورد نیاز است که در بسیاری از آن‌ها امکان توسعه در این خصوص وجود ندارد در حالی‌که ساماندهی شهر‌ها و ترمیم بافت‌های فرسوده ظرفیت مناسبی برای تامین زمین ایجاد می‌کند.

انتقاد از روند فعلی نوسازی بافت فرسوده

وی تصریح کرد:بافت‌های فرسوده یکی از معضلات مهمی است که در آینده ممکن است با وقوع زلزله حتی با شدت پایین هم، مشکلات جدی برای افراد ساکن در این منازل ایجاد کند، اما تاکنون اقدام موفقیت‌آمیزی در این زمینه انجام نشده است و این در حالی است که ظرفیت در این خصوص فراهم بوده و در سال گذشته هم بودجه مطلوبی از صندوق بازآفرینی به این بخش اختصاص داده شد و در وزارت راه و شهرسازی هم بخش مستقلی در این زمینه وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه تامین مسکن مورد نیاز مردم از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است بنابراین دولت باید اجرای مصوبه مجلس در جهت ساخت سالانه یک میلیون مسکن را در دستورکار خود قرار دهد چرا که از آغاز فعالیت دولت در این زمینه، سرعت بالایی وجود نداشته است و وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرده که ساخت سالانه این میزان مسکن امکانپذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیش از یک میلیون زمین برای ساخت مسکن ملی فراهم شده است که می‌طلبد یک حرکت جهادی در این زمینه صورت بگیرد و دولت نیز باید با برگزاری جلسات فوق‌العاده و موثر با حضور اعضای اقتصادی کابینه و ترمیم کادر مدیریتی وزارت راه و شهرسازی و هماهنگ کردن شهرداری ها، در جهت تامین مسکن گام جدی بردارد به نحوی که نتیجه آن در بازار مشهود باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده