تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۷۲۵۳۷
سرویس خبر : انرژی
از طریق عرضه در بورس انرژی

صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری شرکت ملی نفت ایران

‌می‌متالز - مرداد ۱۴۰۱، همسو با افزایش همکاری‌های شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی، موج عرضه‌های این شرکت در بورس انرژی آغاز و سبب صادرات بیش از ۱۰۷.۵ میلیون دلار حامل‌های انرژی و فرآورده‌های نفتی شد.

به گزارش می‌متالز، در این بازه زمانی ۱۰۰ هزار تن نفت کوره‏، ۳۸۰ سانتی استوکس، ۸۳ هزار و ۱۷۴ تن نفت سفید، ۴۳ هزار و ۳۲۰ تن نفت‌گاز (گازوئیل) و ۱۰ هزار تن میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی متعلق به شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل و ۲۳ هزار و ۸۰۸ تن میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی متعلق به این شرکت، در رینگ داخلی عرضه شد.

۱۳۵ هزار تن نفتای سبک به‌شرط تحویل دریایی نیز در ۹ محموله ۱۵ هزار تنی عرضه شد که به‌نظر می‌رسد در صورت تداوم و نظم، استقبال خریداران از این عرضه‌ها تقویت خواهد شد.

از معاملات مردادماه شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی، همه نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس و نفت‌گاز عرضه شده فروش رفت و ۲۷ هزار و ۷۲۵ تن از عرضه‌های نفت سفید نیز دادوستد شد. از سویی هزار تن از میعانات گازی عرضه‌شده در رینگ بین‌الملل و ۱۸ هزار و ۸۸۶ تن از میعانات گازی عرضه‌شده در رینگ داخلی نیز فروخته شد.

از فروش این چهار فرآورده در رینگ‌های بین‌الملل و داخلی بورس انرژی ایران، در مجموع ۳۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۲۵ ریال حاصل شد که بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال آن متعلق به نفت‌گاز، بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال متعلق به نفت کوره و بیش از ۷ هزار میلیارد ریال متعلق به نفت سفید بود. درآمد ارزی حاصل از صادرات این چهار فرآورده در سپتامبر حدود ۱۰۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار برای کشور بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده